לימודי אבחון דידקטי – מקצוע משנה חיים

אבחון דידקטי הינו תהליך אשר בו  מי שעבר לימודי אבחון דידקטי לאתר ולסווג כל מיני לקויות למידה בקרב מי שמאובחן. מן היעד לאתר קשיים ולהתוות את המשך הטיפול של המאובחנים.

אבחון דידקטי בוחן למעשה את התפקוד האקדמי של פלוני אלמוני במיומנויות היסוד, כמו למשל – חשיבה מתמטית, קריאה, או לחלופין כתיבה. בנוסף לכך, בודק אבחון דידקטי את התפקודים הקוגניטיביים שבבסיס הלמידה.  לדוגמה – תפקודים של השפה, תפיסה חזותית, שמיעתית ומרחבית, תפקודים של הזיכרון, תפקודים ויזאו-מוטוריים וגרפו-מוטוריים, והן תפקודי הזיכרון, וסגנון העבודה, כגון – מנגנונים של בקרה ופיצוי, קצב, אסטרטגיית למידה, תכנון, או התארגנות.

לימודי אבחון דידקטי
צילום: CANVA

במה כרוכים הלימודים?

במידה והנכם בעלי תואר ראשון בתחומים של יעוץ, טיפול או חינוך, והנכם תרים אחר לימודים מתקדמים. תחום שיעניקו עבורכם כלים וידע עבור משלח יד רווי בסיפוק – מומלץ ביותר כי תתוודעו אל לימודי אבחון דידקטי. בשנים האחרונות עלה מספר התלמידים אשר מאבחנים אותם כלוקים בבעיות של כל מיני לקויות למידה. בשל כך, יש במציאות העכשווית דרישה רבה בשוק למאבחנים דידקטיים מקצועיים ואיכותיים. מאבחנים אשר יהיה באפשרותם לאבחן את המוני הלקוחות וכן להמליץ להם על ההקלות אשר מגיעות להם במוסד הלימודים שבו הם מתחנכים. מטרת הלימודים הוא לענות על המחסור בכוח אדם מיומן בתחום הזה, ולהכשיר מאבחנים דידקטיים אשר יהיה באפשרותם לבצע סינרגיה בעבודות הרבות שבתחום זה.

איזו עבודה צפויה למי שסיים לימודי אבחון דידקטי?

מי שסיים לימודי אבחון דידקטי  עשוי להשתלב בשפע רב של עבודות בעלות עניין מרבי. כמו למשל – פיתוח תכניות לימוד, אבחון וטיפול בלקויי למידה, מחקר, הוראה ואף הוראה מתקנת, במידה ויש ברשותכם תעודת הוראה וכיוצא בזאת. הדרישה של העסקת מאבחנים דידקטיים איכותיים הינה עצומה. בשל כך עשויים מסיימי התואר להשתלב בקלות ובמהירות בשוק העבודה השוקק בתחום זה.

מה הינם התנאים של קבלה ללימודים?

התנאים של הקבלה אל לימודי אבחון דידקטי לתואר שני מורכבים לרוב מן הדרישות כדלקמן.  סיום לימודי תואר ראשון באחד מהתחומים הרלוונטיים, כמו לדוגמה – חינוך מיוחד, פסיכולוגיה, או חינוך והוראה, וכיוצא בזה. ממוצע ציונים של מינימום שמונים וחמישה. הבאת המלצות אקדמיות או מעשיות ומעבר מוצלח של ראיון קבלה.

למידע נוסף על הכשרות בתחום החינוך לחץ כאן

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן