לימודי אמנות לימודים לנשמה

לימודי אמנות לימודים לנשמה. עוד משחר ההיסטוריה, פילוסופים, כמו למשל אפלטון, הכירו בערך הגלום של לימודי אמנות. תיאטרון, מוסיקה, מחול ואמנות חזותית נתפסו כחלק שאינו נפרד מן ההחברה היוונית והינם עדיין מהווים מרכיב ישיר לחינוך במדינת ישראל כיום.

לימודי אמנות בתלפיות
צילום: PIXABAY

לימודי אמנות לימודים לנשמה.
על רקע קיצוץ תקציבי ארצי ודגש הולך וגובר על הוראה ובדיקה באמנויות מתמטיקה, מדעים ושפות. נדרשו המון מקומות לימוד להפחית ביותר את תכנות האמנויות. ובכל מיני מקרים למגר חלקים מתכנית הלימודים שלהם באמנויות.

האמנות סבלה בשל כך. כי צוות בתי הספר, התלמידים, ההורים והציבור בכללם. תפסו את האמנות כלא יותר מאשר פעילות מחוץ למקום הלימודים. חרף הראיות האדירות שמנוגדות לכך. אך המזל עבד לטובת הלומדים. כאשר המגמה הזאת התהפכה קמעה, ומחוזות בית הספר פיתחו שוב תכניות מצליחות ואמנויות הבמה.

המגמה להרחבת לימודי אמנות הינה בוודאי חיובית. בשל כך כי היתרונות שתלמידים קולטים מהשתתפות בלימודי אמנות הינם מרובים. בעצם, מחקרים שנעשו בתחום נמצא כי האמנות מקדמת התפתחות חיובית בהיבט האקדמי, החברתי והרגשי. האמנות כה משמעותית עבור תכנית חינוכית מקיפה, עד אשר ניתן להסיק כי האמנות היא שהופכת אתכם לאנושיים ביותר, ולשלמים ביותר כבני אדם.

תחום האמנות צבר הרבה הכרה כאלמנט מוביל בתכנית הלימודים במכללות ובאוניברסיטאות השונות ולא כתוסף שהתלמידים בוחרים ללמוד במסגרת הלימודים בתיכון. החוק אשר גורס לא להותיר ילדים מאחור מתייחס לאמנות כמקצוע אקדמי מרכזי, ממש אל מול מתמטיקה, מדעים, חברה, אומנויות שפה ודיסציפלינות אחרות.

מה הינם היתרונות האקדמיים של לימודי אמנות?

על פי המון מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי סטודנטים אשר לומדים לימודי אמנות הינם בעלי ביצועים טובים יותר במתמטיקה, קריאה וכתיבה. תומכי החינוך ללימודי אמנות ערכו מטא אנליזה של כשישים מחקרים, מצאו כי סטודנטים שלומדים מוזיקה הגדילו את ההישגים והמיומנות שלהם בתחום המתמטיקה. עוד נמצא, כי לאמנות החזותית קיימת השפעה חיובית על אפשרותם של התלמידים לארגן את הכתיבה שלהם. סטודנטים אשר מבצעים סינרגיה של תכניות לאמנות מוכיחים כישורים מילוליים, קריאתיים ומתמטיים מיטביים, ומציגים יכולת רבה יותר לכישורי חשיבה מסודרים יותר, כמו לדוגמה ניתוח ופתרון בעיות.

מה הינם יתרונות התנהגותיים של לימודי אמנות?

היתרונות בלימודים אלה חורגים מן התחום האקדמי. על פי כמה מחקרים נמצא, כי לאמנות קיימת השפעה חיובית אף על התנהגות התלמידים ועל אקלים המוסד האקדמי

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן