הלב של אירופה: שבע סיבות לטוס לפראג

מתכננים חופשה רומנטית, משפחתית או עם חברים? לא בטוחים לאן כדאי לטוס ואיזה יעד יהיה התפאורה המושלמת לזמן האיכות שלכם? רגע לפני שאתם מאתרים טיסות פוטנציאליות, מזמינים ביטוח נסיעות ואורזים מזוודה, נפתיע אתכם עם שבע סיבות מעולות לבחור דווקא בבירת צ'כיה היפהפייה. מוכנים? הנה זה בא!

  1. הבירה

חובבי בירה? זהו יעד המזל שלכם! הצ'כים צורכים יותר בירה לנפש מכל מדינה אחרת בעולם, והם גם מייצרים בירה מצוינת. הבירות הצ'כיות מאופיינות במרקם קליל וקצפתי, ולא רק שהן נחשבות לטובות במיוחד, הן גם זולות מאוד. הצ'כים אמנם נהנים ללגום את המשקה המשכר, אך הם משתמשים בו גם לצרכים נוספים, דוגמת הפקת מוצרי טיפוח אורגניים על בסיס בירה.

הלב של אירופה 7 סיבות לטוס לפראג, צילום PEXELS
  1. האטרקציות

פראג היא עיר ציורית להפליא והאטרקציות שלה מתכתבות עם ה"רוח" הזו באופן מושלם. העיר היא מוקד עלייה לרגל לתיירים מכל רחבי העולם המגיעים להתפעל ממבניה היפים, הצריחים המחודדים, ההיסטוריה הקורנת מכל ארמון ומכל מצודה והאפשרות המיוחדת הטמונה בנגיעה בעבר הרחוק והמפואר של העיר. בין יתר האטרקציות שמציעה פראג, תוכלו לבקר במצודת פראג העתיקה והגדולה ולהעביר בה בקלות יום טיול חוויתי, לצעוד בגשר קארל המפורסם, עליו מוצבים שלושים פסלי בארוק יפהפיים, לשוטט בכיכר העיר העתיקה, להתבונן בשעון האסטרונומי המפורסם (ואפילו להעפיל אל התצפית הנהדרת על העיר העתיקה) או פשוט לשכור כרכרה רתומה לסוסים, ולדהור אל נבכי העבר המפואר של העיר היפה.

  1. האוכל

האוכל הצ'כי הוא טעים, מנחם, מאוד ממכר ורובו נשען על הקולינריה המרכז אירופאית ועל ההיסטוריה האוסטרו הונגרית, כך שתוכלו לצפות למנות כמו: מרק גולש הונגרי, נקניקיות וינר גרמניות (על אף שהמקומיים יכחישו בתוקף שהמקור הוא גרמני) או קיורטוש מתקתק (ששם נקרא "טרדלניק") בפאבים ובמסעדות המקומיות. כדי למצוא את האוכל הצ'כי האמיתי, מומלץ להימנע ממלכודות תיירים המגישות תפריט באנגלית וממוקמות, על פי רוב, ברחובות הראשיים וההומים של העיר. במקומות הקטנים והאותנטיים, תוכלו למצוא שלל מנות נהדרות שהן תפארת המטבח הצ'כי, דוגמת סטייק טרטר המוגש על ברוסקטה קראנצ'ית (ונאכל לצד כוס בירה קרירה), מרק "קולאז'ה" -מורכב מתפוחי אדמה, שמנת, פטריות, שמיר וביצה שלוקה לקישוט. שניצל עסיסי מבשר ברווז ואם מתחשק לכם משהו מתוק לסיום אל תוותרו על ה"בוטשי"- מעין לחמניות מתוקות שמתלוות מצוין לקפה.

  1. האדריכלות

פראג לא נפגעה באורח קשה, יחסית, במהלך מלחמת העולם השנייה, ועל כן רבים מהמבנים המרשימים שלה נותרו על כנם עד היום. כתוצאה מכך העיר מציגה שילוב עוצר נשימה של ארכיטקטורות בסגנון הבארוק, הגותיקה והרנסנס בכמות ובאיכות שקשה למצוא בכל מקום אחר באירופה.

  1. הוצאות המחייה

פראג נחשבת לאחת מערי הבירה האירופאיות הזולות ביותר שיש והיא מאפשרת לתיירים ליהנות מחופשה יפה ותרבותית גם בתקציבים מוגבלים יחסית. כך למשל, כרטיס חודשי משולב לתחבורה הציבורית עולה 20 יורו בלבד, ארוחת ערב זוגית במסעדה איכותית הכוללת מנה ראשונה, עיקרית ושתייה צפויה לעלות כ-30 יורו או פחות ומחירה של הבירה עומד על כ-1.20 יורו בממוצע פחות מבקבוק מים. גם בגזרה התרבותית פראג לא מאכזבת, ומציעה שלל מוזיאונים בכניסה חופשית או בעלות של עשרה יורו בלבד.

  1. התחבורה המתקדמת

רשת התחבורה הציבורית של פראג נוחה מאוד והיא כוללת מטרו, רכבת חשמלית ואוטובוסים. הקווים השונים פרושים על פני העיר כולה, והופכים אותה לאחת מערי אירופה המרושתות ביותר. נוסף על כך, תוכלו לרכוש כרטיסים משולבים למספר אמצעי תחבורה ולפרקי זמן שונים.

  1. הקסם

המחירים הזולים, האטרקציות הרבות, ההיסטוריה המרתקת – הופכים את פראג לאחת הערים המתוירות והאהובות ביותר בעולם. אך מעל הכל, הסיבה הטובה ביותר להגיע לבירת צ'כיה היא פשוט כדי ליהנות מהקסם המיוחד שלה, זה ששמור לימי הביניים ולתקופות רחוקות ועתיקות, ולהתמכר לאווירה המיוחדת והאירופאית.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן