איך ליצור מוזיקה ביתית בעזרת ציוד סאונד?

אמנים צעירים רבים מוכנים להשקיע משאבי זמן וכסף, כמעט בצורה בלתי מוגבלת, על מנת להפוך את הקריירה שלהם להצלחה מסחררת. מבחינתם של נגנים מקצועיים, החיים ללא מוזיקה החיים חסרי מטרה, והם רואים את עצמם במקרים רבים מתפרנסים מעולם המוזיקה כי הוא חלק כל כך משמעותי מחייהם.

יחד עם זאת, חשוב להבין שאתם צריכים להציג איזו שהיא רמה מקצועית, גבוהה יחסית, על מנת להתקבל לחוג המוזיקאים המצליחים שפועל בארצנו. גם זה רק אחרי שעבדתם במשך המון שנים, יצרתם לעצמכם שם בקהל הרחב, עם סגנון מוזיקלי אישי ומיוחד במינו. וגם אז אי אפשר להבטיח שההצלחה תגיע במלואה.

כדי להפוך את החלום שלכם למעט יותר מציאותי, אתם צריכים קודם כל להבין מה אתם רוצים להשיג. האם מדובר באלבום או הכרה ציבורית למשל. לאחר מכן, חשוב להתחיל לפעול ברמה המקצועית, על מנת להשיג את כל המטרות שהצבתם לעצמכם. אחת הדרכים הכי טובות לעשות זאת, היא בעזרת הפקה התחלתית של מוזיקה בחלל הבית שלכם. זו היא הפקה יחסית מינורית, נגישה לכל מוזיקאי מתחיל, אשר יכולה להביא אתכם לתודעה הציבורית במהירות, בעזרת הרשתות החברתיות שפועלות כיום.

מה הם תנאי היצירה האופטימליים להפקת מוזיקה ביתית?

אם שמתם לעצמכם מטרה אחת מול העיניים, והיא הפקה של תוכן מוזיקלי, אתם יכולים להשתמש בחלל הבית שלכם כנקודת מוצא מעולה להפקת שירים וקטעים מוזיקליים. כדי לעשות זאת אתם צריכים לבנות מעין "אולפן הקלטות ביתי", על כל המשתמש מכך, באחד החדרים בבית. הדבר הכי חשוב שאתם יכולים לעשות כדי להקים את האולפן שלכם, הוא למצוא חדר מבודד מרעשים, או ליצור אחד כזה על ידי התקנת שכבת בידוד פנימית. לצורך בחדר מבודד יש שתי סיבות מרכזיות. הראשונה היא הפחתת הרעש וההפרעה לסביבה הקרובה שלכם. אתם לא רוצים לגור ליד שכנים, שותפים, או בני משפחה שלא יכולים לסבול את רעש הנגינה שלכם. ולכן חשוב לדאוג לרווחתם לפני שאתם מתחילים להקליט. כמו כן אתם רוצים לוודא שהרעש לא חודר פנימה אל תוך חדר הקלטות שלכם, ולכן מומלץ ליצור בידוד פנים איכותי שמסנן רעשים.

איזה ציוד חשוב להחזיק בבית?

לאחר שיצרתם את תשתית העבודה בחדר שלכם, אתם יכולים להתחיל לאגור את כל הציוד אותו אתם צריכים, על מנת להקליט את קטעי המוזיקה שלכם. בין המוצרים הנדרשים והשימושיים ביותר אצל מוזיקאים באולפן הקלטות, ניתן למצוא:

  1. רמקולים מוגברים – את האפשרות לתרגם את הצלילים המתכתיים של גיטרה חשמלית למוזיקה, אתם צריכים להחזיק, גם אם אין לכם רצון להקליט שירים. אבל, כאשר אתם מחליטים להפוך את אחד החדרים בבית לאולפן הקלטות, ולהתחיל להקליט מוזיקה בצורה מקצועית, חוקי המשחק משתנים לגמרי. אתם חייבים למצוא רמקולים אשר יכולים לתרגם את הצליל בצורה עדינה והעמוקה ביותר. זאת, כדי לתרגם את כל אחד ואחד מהתווים שאתם מקלידים לסאונד נטול פגמים.
  2. מגבר – המגבר מבצע את העבודה משלימה של רמקול. את ההקלטה של השירים שאתם יוצרים, אתם צריכים לשמוע באוזן כדי לבחון את יכולות הכלים שלכם, וליצור את השיר המושלם מבחינתכם. בדיוק מסיבה זו חשוב לבחור מגברים אשר יתאימו לחלל מוגבל עם אקוסטיקה מאתגר ת כמו אולפן הקלטות. אתם לא רוצים לבחור רמקול או מגבר שלא ישרת את הצרכים שלכם ויעשה יותר נזק מתועלת.
  3. מיקרופונים – אלו הם כלי ההקלטה החשובים ביותר שאתם יכולים לחפש, כאשר אתם מקימים את החדר ההקלטות הפרטי שלכם. מיקרופונים אלחוטיים, מיקרופונים לכלי נגינה ומיקרופונים תלויים ועומדים. הם המיקרופונים אשר יכולים להקליט את כל סוגי הצלילים אותם אתם יוצרים, על הצד הטוב ביותר. מסיבה זו חיוני לבחון קודם כל את הצרכים שלכם למיקרופון, כולל מיקרופון להקלטת שירה, עוד לפני שאתם בוחנים את האולפן בפעם הראשונה. רק כך תוכלו למצות את יכולות ההקלטה שלכם, ולהביא לתוצרים הכי מדויקים מבחינה מוזיקלית, שישימו אתכם על המפה.
  4. מחשב עוצמתי – כדי לבצע עיבוד אומנותי לכל הקלטה שאתם יוצרים, אתם צריכים להשתמש במחשב בכל מעבדים חזקים, תוכנות לעריכת מוזיקה ואפילו בכלי עבודה אלקטרונים חיצוניים, אשר יכולים להפוך את העיבוד שלכם למוצר מוגמר שהקהל הרחב ייהנה להקשיב לו.
  5. כלי נגינה – כמובן שלא ניתן להקליט מוזיקה בלי כלים מוזיקליים. זו אומנם ניראת כמו דרישה טריוויאלית, אך חשוב שאת התאימו את הכלים איתם אתם עובדים להקלטה בתוך אולפן. לעיתים רבות יש הבדל משמעותי בין כלים שמופיעים על במה, לבין כלים כאשר אתם מבצעים הקלטה אלקטרונית ומנסים ליצור קובץ מוזיקלי. לשם כך חשוב לפנות לחברה מקצועית שהיא יכולה לתת לכם ייעוץ מוסמך, בעת בחירת כלי הנגינה המתאימים לאולפן שלכם.
מוזיקה ביתית בעזרת ציוד סאונד. תמונה: תמונה 123rf

עיבוד מוזיקלי טוב – הוא עניין של תרגול

האולפן כבר מוכן, כלי הנגינה במקומם, המגברים מוכנים לפעולה ואתם ניגשים להתחיל להקליט. אם עד עכשיו  דיברתם באוויר ויכולתם לשכנע את עצמכם שמדובר יכולות שירה שמחייבות אתכם לחלוק אותן עם החברה, בשלב הזה אתם צריכים להוכיח את עצמכם גם ברמה הטכנית. יצירת עריכה מוזיקלית היא עבודה יש האומרים שהיא מקצוע בפני עצמה. עריכה מוזיקלית מסתכלת על כל אספקט של השיר, החל מהמילים, הרכב הכלים, המלודיה ואפילו עוצמות הקול. זאת בכדי ליצור סנכרון המושלם של כל הפרמטרים, לכדי יצירת אומנות אחת שתהיה הרבה לאוזניהם של קהל המאזינים. בסוף של דבר אתם נבחנים במידה לא מבוטלת על בסיס כישורי עריכת התוכן שלכם, בדיוק כפי שאתם נמדדים על המיומנויות המוזיקליות. מסיבה זו אתם חייבים להשקיע זמן ומחשבה בחיפוש אחר תוכנות העריכה הטובות ביותר, ואפילו לתרגל אותן עוד לפני שאתם מתחילים להקליט באופן רשמי. רק כך תוכלו לקבל את התוצרים הטובים ביותר אשר עומדים בכל הדרישות המקצועיות נכון להיום, גם אם אתם מקליטים את המוזיקה שלכם באולפן ביתי, ללא עזרה של אנשי צוות מקצועיים בתחום העיסוק הזה.

יוצרים עצמאיים בעולם וירטואלי – מוזיקה שנגישה לכולם

היתרון הגדול ביותר מבחינתם של מוזיקאים צעירים בדור הזה, הוא האפשרות להגיע כמעט לכל אדם בעולם מבלי להשקיע זמן, משאבים, ומאמצים מיותרים. התפוצה הרחבה של מוזיקה היא תולדה של שימוש נרחב בפלטפורמות מוזיקליות אינטרנטיות אשר מאפשרות לכם לעלות קטעים מוזיקליים שיצרתם בעצמכם, ללא עלויות של חתימת חוזים עם חברות תקליטים. כך כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להקליט שיר, לצלם את עצמכם בווידאו, או אפילו להסתמך על אנשים אחרים שמצלמים אתכם שומעים את המוזיקה שלכם, על מנת להפוך לכוכבי הרשת הבאים.

בן רגע החשיפה הגלובלית מביאה אתכם למצב שיא ההצלחה, ומשם אתם צריכים לנהל בצורה נכונה את הקריירה שלכם, על מנת לכבוש עוד ועוד פסגות מקצועיות. יש לא מעט אמנים שעשו את הצעדים הראשונים שלהם בעולם המוזיקה על בסיס שימוש נרחב ברשתות החברתיות, כפלטפורמה לתקשורת עם הקהל שלהם, לכן יכול לנצל זאת בצורה כמעט יומיומית בכדי להגיע למצב שיא ההצלחה המקצועית, האישית והמוזיקלית שלכם.

מוזיקה למתחילים – איך כוכב נולד?

אין נוסחת קסם בכל מה שקשור לעולם המוזיקה. אתם לא יכולים לקום בבוקר ולהבטיח שתהיו חביבי הקהל, שההצלחה תבוא מעצמה או שתמיד תהיה לכם עבודה בתחום המוזיקה. הדבר היחיד שאתם כן יכולים להבטיח הוא עבודה קשה שתוביל אתכם תוצאות בשטח, גם אם הן ייקחו זמן. מסיבה זו יותר ויותר מאמנים כיום מוכנים להשקיע משאבים ולתכנן את הקריירה שלהם גם עם אין להם עדיין הצלחה. את הכנון הם עושים על ידי עבודה סיזיפית ויום יומית של יצירה קבועה של תכנים מוזיקליים חדשים, בעזרת אולפנים מקצועיים, או בעזרת הקלטות ביתיות.

כך או כך, אתם צריכים לקחת את ההחלטות הכי טובות לקריירה שלכם בצורה מושכלת, על בסיס ניסיון מקצועי שלכם לאורך השנים, ועל בסיס הסגנון המוזיקלי שאתם בוחרים לדבוק בו. אם החלטתם להפוך את הקריירה שלכם למקצועית ואתם רוצים לעשות את כל המאמצים על מנת להביא לקהל שלכם את המוזיקה הכי טובה שיש, אתם צריכים קודם כל למצוא את כלי העבודה המתאימים לכם נקודה לשם כך חשוב מאוד לפנות לחנויות מתמחות בתחום הסאונד והמוזיקה, שם תוכלו למצוא את המגוון הרחב ביותר של מוצרים כמו כלי נגינה, מגברים ועוד, לצד עזרה מקצועית של צוותי מכירות אשר יודעים דבר או שניים על עולם המוזיקה

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן