שבוע הזעם של עולם האירועים והתרבות מגיע לשיאו

שבוע הזעם של תעשיית התרבות והאירועים הגיעה לשיאו עם מאות מפגינים של התעשייה שהפגינו הבוקר אל מול משרד ראש הממשלה בירושלים בליווי מכונות הנשמה ומיטות אשפוז: "הנשמה או מלחמה!". במהלך ההפגנה התפרעו המפגינים וניסו לפרוץ את מחסום המשטרה לאחר שבוטלה פגישה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה וצוות המשרד.

שבוע הזעם
מחאת התרבות

בשעה זו ההפגנה נמשכת ומפגינים חוסמים את הכניסה למשרדי הממשלה מטה המאבק של עולם התרבות והאירועים הלא מתוקצבים קיים הבוקר (ד') צעידה ממאהל המחאה הממוקם מול משרד האוצר אל משרד ראש הממשלה וקיים הפגנת זעם גדולה אליה הגיעו מאות עובדי תעשיית התרבות הלא מסובסדת מרחבי הארץ. במהלך ההפגנה נרשמו התפרעויות קשות של מפגינים שניסו לפרוץ את מחסום המשטרה, בעקבות ביטולה של פגישה מתוכננת עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה וצוות המשרד. המשטרה עיכבה לחקירה שלושה מפגינים.

הנשמה או מלחמה

ההפגנה הינה חלק מפעילויות שבוע הזעם של מטה המאבק אשר הקימו בתחילת השבוע מאהל מחאה מול קריית הממשלה אותו מאיישים עובדי התעשייה 24 שעות ביממה, ומוחים על הזנחת התעשייה שקרסה בחודשים האחרונים על ידי המדינה, שממשיכה להתעלם ממצבם הקשה של 200 אלף עובדי התעשייה.

מוקדם יותר הבוקר נחסמה הדרך לירושלים על ידי מפגינים ממטה המאבק, כאשר למעלה מ-60 משאיות כבדות של חברות תאורה וסאונד חסמו את הכביש וגרמו לעומסי תנועה כבדים.

עופר שטרית, יו"ר כפיים וממובילי המחאה: "יש לנו צהריים רעים מאוד. הלכנו בטוב לפגישה במשרד ראש הממשלה עם האוצר ומשרד התרבות כדי לקיים דיון חיובי, כדי להגיע להישגים. הגענו לשם ואז הודיעו לנו שבוטלה הפגישה. אנחנו לא ניתן להם להדיר אותנו! אנחנו רוצים את הזכויות המלאות שלנו, אתם השבתתם אותנו ואנחנו נשבית אתכם!".

רמי בז'ה, מפיק וממובילי המחאה: "אנחנו זועקים היום לשר האוצר, כל עוד אין לנו יכולת לחזור ולהתפרנס זו מחויבות של הממשלה, כמו בכל העולם, להזרים כסף ממשלתי לקיום הבסיסי שלנו. חמצן לא נקבל מהם בזמן הקרוב, הדיע זמן מלחמה"

לינדה אביטן, בעלת חברת הגברה ותאורה: "אנחנו נעלה מהלך במאבק כל יום עד שהם ישלמו! אני לא חוזרת הביתה אם הם לא משלמים כי אין לי למה לחזור, אין לי עבודה!"

ג'קי בכר, מפיק פסטיבלים: "לא יכול להיות שאנחנו נסגור את החברה שלנו! על מה? על זה שמחזיקים כסף במשרדי האוצר המהודרים"? לא נצליח לשרוד ככה! אנחנו צריכים הנשמה מידית. אנחנו נעשה להם רעש כי זה הדבר האחרון שנשאר לנו לעשות".

מחאת האירועים
המפיק ג'קי לוי מפונה לבית חולים.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן