רעיונות למתכונים קלים לילדים

קרדיט תמונה PEXELS

עוד רגע החופש הגדול מגיע ואתו הצורך להעסיק את הילדים בשלל פעילויות מהנות, ומה יכול להיות מהנה יותר מבישול ביתי עם הילדים? הפעילות חינוכית, מקדמת בריאות, מקדמת את היכולות שלה הילדים וגם ממש טעימה, אז הכנו לכם כמה מתכונים מעולים ובריאים שאפשר לעשות עם הילדים.

גלידה ביתית של ליים, ג'ינג'ר, למון גראס ופיסטוק

הגלידה הביתית שהכי קל להכין עם הילדים אותה כדאי להכין ערב קודם. לרכיבים נצטרך 2 שמנת מתוקה, עשרים גרם של ג'ינג'ר מגורד, כפית וניל, מיכל אחד של חלב מרוכז, שני גבעולי למון גראס חצויים, ליים אחד וגרדת לימון.

נשים בתוך סיר קטן שמנת מתוקה אחת ואליה נוסיף את הלמון גראס ואת הג'ינג'ר המגורד ונביא לרתיחה. מיד לאחר מכן מכבים את הלהבה ומכניסים ללילה למקרר. למחרת נסנן את השמנת לקערת מיקסר, נוסיף את השמנת השנייה, נקציף לקצף יציב אך לא קשה, נוסיף חלב מרוכז, מיץ גרדת ליים ווניל, ואז נקציף עוד דקה או שתיים ונעביר למקפיא לעוד לילה ואז אפשר ליהנות ממנה למחרת.

טוסט טורטייה

עבור טוסט הטורטייה הטרים ניקח ארבע טורטיות גדולות, כף פפריקה, חצי כפית מלח, שתי כפות שמן זית, שלוש פטריות מלך היער, כוס גרגרי תירס, שני בצלים ירוקים קצוצים, חצי כפית פלפל שחור גרוס, גמבה חתוכה לקוביות קטנות, פתיתי גבינה טבעונית או מוצרלה ושמן זית להברשה.

נחמם תנור ל-200 מעלות, נקצוץ פטריות ונאפה אותן כשהן מטובלות בתנור למשך עשרים דקות ונצנן. נוסיף את שאר הרכיבים ונערבב ואז נוסיף את הפטריות, נניח במחבת משומן את הטורטיות, נמלא חצי מהטורטייה ואז נסגור ונצלה למשך 4 דקות ונהפוך צד. מומלץ להגיש עם גוואקמולה.

מק אנד צ'יז פטריות שיטאקי

אחת המנות האהובות על ילדים היא של מק אנד צ'יס, וכדי ליצור מנה לתבנית של 20 עד 30 ס"מ ניקח שתי כוסות פסטה פנה או פוזלי מבושלת, חבילת פטריות שיטאקי פרוסה לפרוסות דקות, 200 גבינת צ'דר מגורדת, חצי כפית מלח, כף שמן זית, שני בצלים ירוקים קצוצים דק, כפית ל שום גבישי, ושלוש כפות פירורי לחץ זהובים. לבשמל נצטרך 30 גרם של חמאה, כפית פלפל שחור גרוס, שלוש כפות קמח, כוס וחצי חלב, כפית מלח וקורט אגוז מוסקט.

ההכנה פשוטה – מערבבים בסיר את החמאה עם המלח, הפלפל והאגוז מוסקט. לאחר המסה מוסיפים את הקמח ומערבבים עד השחמה וקבלת צבע אגוזי. לאחר מכן מוסיפים חלב בהדרגה תוך כדי בחישה עם מטרפה, ולאחר שמתקבלת תערובת סמיכה מוסיפים עוד קצת חלב בבחישה. במחבת נפרדת נטגן עם שמן זית את הפטריות ונוסיף מלח ובסוף בצל ירוק, בקערה גדולה נערבב את הפסטה עם הבשמל ונוסיף חצי מכמות הצ'דר. את השארית הצ'דר נערבב עם פירורי הלחם והשום הגבישי, ולאחר העברת הפסטה לתבנית נפזר אותם מלמעלה ונאפה למשך שלושים דקות עד השחמה.

קציצות עוף ברוטב פטריות שי-טאקי

יש ילדים שלא אוהבים קציצות? עבור הקציצות שלנו ניקח 700 גרם של עוף טחון, שני קישואים קטנים ותפוח אדמה גדול, בצל אחד גדול וכוס חד פעמית עם פירורי לחם, שלושת רבעי כף מלח, שקית אבקת אפיה, ביצה, חצי צרור פטרוזיליה קצוצה ושליש כפית של פלפל לבן, כף שמן וכף של תבלין גריל עוף. לציפוי הקציצות נצטרך גם קמח ולרוטב נצטרך שלושה בצלים, שלוש סלסלות פטריות שיטאקי, כף אבקת מרק פטריות, שתי קוביות של תיבול בשר צלי, חצי כפית פלפל גרוס, חצי כפית מלח וכף פפריקה.

נשים במעבד מזון את תפוחי האדמה, הבצל והקישואים, קוצצים ידנית את הירקות, שמים בקערה את הבשר עם הפטרוזיליה, את מה שקצצנו במעבד ואת שאר המרכיבים לקציצות. מערבבים ונותנים לקציצות לנוח חצי שעה, לאחר מכן מכינים מהן קציצות עסיסיות וטובלים אותן בקמח לפני טיגון. כשהן מוכנות יש להכין את הרוטב – ניקח את הבצלים ונפרוס אותם ונטגן עד הזהבה, נפרוס את הפטריות ונטגן גם עד הזהבה, נתבל עם פפריקה, מלח, מרק פטריות, פלפל שחור גרוס ומערבבים. בקערה נשים שניים וחצי כוסות מים רותחים ואת טבליות הטיבול, נערבב ונשפוך לסיר, נערבב שוב ונוסיף את הקציצות ואז נבשל על אש קטנה עוד רבע שעה.

"שווארמה" פטריות מלך היער בלאפה

יש ילד שיתנגד לאכול שווארמה טעימה מפטריות? עבור שתי מנות נצטרך שני מגשיות של פטריות מלך היער, שש כפות של זמן זית, שתי כפיות תבלין שווארמה, שני בצלים גדולים ושש כפות שמן. להגשה נצטרך גם עגבנייה גדולה חתוכה לקוביות, בצל שאלוט פרוס דק, שם שום קצוצה, כף שמן זית, כוסברה קצוצה למי שאוהב, מלח ופלפל.

נכין מהפטריות רצועות "שווארמה", נפזר עליהן תבלין, ניצוק שמן נאפה 25 דקות בחום של 180 מעלות. לאחר מכן נכין סלט עגבניות ושאלוט או סלט ירקות רגיל לילדים שאוהבים, נגלגל הכול בלאפה ונזלף מעל טחינה.

לא מצאתם את המתכון שחיפשתם? מגוון מתכונים לילדים מחכים לכם בלינק, שיהיה בתאבון!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן