רעיונות למסלולי טיול ג'יפים עם המשפחה לכל אורך השנה

בצפון, במרכז ובדרום – הנופים של ארץ ישראל לא מפסיקים להפתיע. אומנם מדובר במדינה קטנה, אך השוני בין כל אזור ואזור הופך את הטיולים בארץ למעניינים, חווייתיים ומסקרנים. יש לכם ג'יפ? כמות המסלולים לטיולי ג'יפים שתוכלו לעשות עם המשפחה שלכם הרבה יותר גדולה ממה שאתם חושבים. הנה כמה רעיונות למסלולים כאלה, בכל חלקי הארץ, לאורך כל השנה.

טיול ג'יפים בכרמל

נתחיל את ההמלצות שלנו עם הכרמל הצפוני והירוק. הכרמל הוא הכינוי שניתן לרכס הרים שנמצא בין עמק יזרעאל ובין מישור החוף הצפוני, בסמוך למספר יישובים וכפרים. רכס הכרמל הוא אחד מרכסי ההרים הגדולים בישראל, והוא מתאפיין בצמחייה ירוקה רבה, שפורחת בכל עונות השנה.

טיול ג'יפים בכרמל מומלץ בעיקר באביב ובקיץ. ניתן לטייל עם ג'יפ בכרמל גם בחורף, אך גשמים עשויים להפוך את המסלול לבוצי. עם רכב SUV תוכלו להנות ממסלול קל שמתאים גם לילדים קטנים, שנהנים מהצמחייה הרבה. תוכלו להתחיל את המסלול שלכם דרומית אל זיכרון יעקב בכביש 652 ומשם להתקדם צפון מזרחה במעלה הרכס. במהלך הנסיעה תוכלו לעצור למספר טיולים רגליים, כמו בפארק אלונה או בשמורות הטבע השונות שנמצאות על הרכס.

 

מסביב למכתש רמון

מכתש רמון הוא לא סתם מכתש – מדובר על תופעה גיאולוגית ייחודית, שיוצרת נופים מדבריים מרהיבים. טיול ג'יפים מסביב למכתש רמון הוא טיול ארוך, מכיוון שהקפת כל המכתש לוקחת זמן מה. הטיול הזה מתאים למשפחות שכבר עשו טיול ג'יפים אחד או שניים, ורוצות לאתגר את עצמן.

הנסיעה סביב המכתש יכולה לכלול מספר עצירות. ניתן לטייל באופן רגלי בין העצירות השונות, אך הדבר המומלץ ביותר הוא למצוא מקום נוח לשבת בו, להזיז טיפה את הרגליים ובעיקר להנות מהנוף עוצר הנשימה של המכתש. מסלול ההקפה מתחיל מגן הפסלים במצפה רמון, ומשם תודרכו על ידי סימון שביל ישראל.

 

תל גזר

אם אתם רוצים לעשות טיול ג'יפים במרכז הארץ, מבלי להתרחק יותר מדי דרומה או צפונה, טיול ג'יפים בתל גזר יכול להתאים לכם. מדובר על מסלול קל וקצר יחסית, שמומלץ לבצע אותו בשעות הבוקר או אחר הצהריים. תיזמון סיום המסלול עם שקיעת השמש יספק לכם מראה רומנטי ונעים לסוף הטיול.

את המסלול לעבר התל תתחילו בקיבוץ גזר. תוכלו לנוע על שבילי האפר שמובילים אל התל עצמו. שימו לב שאתם לא מגיעים מיד לאחר הגשמים בחורף, על מנת שלא תתקעו בדרכים בוציות.

 

הנוף המדברי של נחל פארן

נחל פארן נמצא בלב הערבה המדברית, בין מצפה רמון לאילת. מי שרוצה להתנתק בטיול ג'יפים מרעשי רקע ולהיכנס אל נופיו העמוקים של המדבר, יצטרך לנסוע כל הדרך דרומה בכביש 40, עד לירידה מערבה בכביש אל הנחל עצמו. השטח עצמו גדול מספיק גם לטיול שלוקח יותר מיום אחד, כך שתוכלו לתכנן טיול לשני ימים עבור כל המשפחה.

 

הנגב המערבי

הנגב המערבי הוא אחד האזורים היפים ביותר שאפשר לטייל בהם בישראל. אם תגיעו אל יישובי הנגב המערבי בחודשי ינואר ופברואר, תוכלו לראות את פריחת הכלניות האדומות המפורסמת של האזור.

מסלול ג'יפים בחודשים הללו שיכול להתאים לכל המשפחה הוא המסלול של יער בארי. תוכלו להיכנס אל היער דרך הכביש ההיקפי שמחוץ ליישוב בארי. פרט לכלניות של חודשי ינואר ופברואר, תוכלו להנות מצמחייה ירוקה ומאתרי מורשת שונים, כמו מצפה אנזא"ק ומחסני תחמושת בריטים ישנים. תוכלו לעצור בשמורת הטבע שביער ולהנות מפיקניק משפחתי וכיפי, לאחר טיול ג'יפים קליל בדרכי האפר של היער.

קרדיט pexels
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן