קרין גורן כמשל

העיסוק האובססיבי בגופו של אדם ולא בגופו של עניין בעקבות עליית התוכנית ”ביק אוף” בכיכובה של השופטת והקונדיטורית קרין גורן מסמלת את כל מה שרע בעידן הטלויזיוני הרדוד שלנו.האופטימיות טמונה בתגובות כגון זו של גורן עצמה שהבהירה לכולם כי היציאה מעבדות לחרות הינה פנימית.עמיעד טאוב בטור דעה.

לגופו של אדם ולא לגופו של עניין
במוצ”ש האחרון מצאתי את עצמי יושב מול תוכנית אפייה חדשה העונה לשם “בייק אוף” ועוסקת בעיקר במתוק מתוק ועוד קצת מתוק.יום לאחר מכן התעוררתי מלא צרבות אל עולם שלם שכולו עוסק בבגדי השופטת החדשים והעובדה שהיא אינה עונה למודל הצר של העידן החדש.

קרין גורן
קרין גורן צילום מסך

יום לאחר שידור התוכנית התמלאו הרשתות החברתיות בשלל העלבות כלפי היקפה של הקונדיטורית השופטת בתוכנית החדשה קרין גורן שיחד עם מיקי שמו מובילה את עולם הקונדיטוריה בישראל ולימדו את כולנו פרק נוסף בחשיבות האהבה העצמית.

זה לא שהתוכנית הייתה מופת של עשייה טלוויזיונית. המדובר בשידור שהיה נפסל מפאת איכות גם בתוכנית הבוקר של ‘אל ג’זירה’ ובכמויות סוכר שיכולות להשביע סוסים גדולים במיוחד אבל כמות הברוטאלית והרוע ברשתות כנגד המנחה המקסימה הגדישה בעיני את הסאה.

יציאה מעבדות לחרות
מבוגרים גלויי פנים ושומנים ללא טיפת מודעות עצמית תקפו בחריפות את המנחה בשלל ביטויי לעג שעסקו כולם ככולם במשקלה. וכשאנשים מבוגרים עוסקים בגידופים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין מה הפלא שמספר הילדים הסובלים מהפרעות אכילה במדינת ישראל עולה משנה לשנה? ככה נראית מדינה חסרת כל מודעות עצמית כזו שאיבדה מזמן את הצפון.

נפלאה מכל הייתה תגובתה של גורן שלא הסכימה להיכנע לעידן הרדוד שלנו ובפוסט אמיץ ונוקב כתבה:”אני גאה להביא משהו אחר לפריים טיים. לא ארעיב את עצמי בשביל להתאים למודל המצומצם מאוד שהחברה דורשת”.גורן הבהירה לכולנו כי היציאה מעבדות לחרות הינה פנימית, כי האמת נמצאת בעיניי המתבונן ועד כמה חשובה התדמית שלנו בעיני עצמנו בין אם במטבח ובין אם במגרש.

עמיעד טאוב הוא מנכ"ל עט תקשורת, משרד דיגיטל וקידום אורגני, סופר ופובליציסט מחבר הספרים 'מזימה' ו'אחי מיוחד".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן