קמפיין חדש למניעת כוויות ילדים יעלה בטלוויזיה ובאינטרנט

משרד הבריאות בשיתוף עם התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים יזם קמפיין חדש למניעת כוויות ילדים.84% מהילדים אשר נפגעים מכוויות – נפגעים בבית

צילום:pixabay

כוויות היא אחת ההיפגעויות השכיחות בעונה החורף, וקבוצת הגיל בסיכון הגבוה ביותר היא תינוקות ופעוטות מגיל לידה ועד 4, המהווים 78.1% מנפגעי הכוויות. בכל שנה מגיעים אלפי ילדים עם כוויות בדרגות שונות לבתי החולים .

למרות הנטייה של רובנו לחשוב כי הבית הוא המקום הבטוח ביותר עבור ילדינו, מתברר כי 84% ממקרי הכוויה מתרחשים בבית – לרוב במטבח או בסלון.

גורם הסיכון המשמעותי ביותר לכוויות הם נוזלים חמים, המהווים 60% ממקרי הכוויות. שתייה חמה, סירים בתוכם תבשילים חמים, מים רותחים, מיחמים וקומקומים מהווים סכנה בקרבת ילדים ופעוטות.

מבדיקה שנעשתה התברר כי 70% מהילדים אשר אושפזו בגין כוויה, היו בקרבת מבוגר או במרחק ראייה ממנו. המשמעות היא כי הבעיה אינה בהשגחה אלא דווקא במניעה. הרחקת מקור הסכנה מילדים צעירים היא הדרך הבטוחה ביותר למנוע כוויות.

לאור חומרת ההיפגעות והיקפה בעיקר בתקופת החורף, הוחלט באגף ההסברה במשרד הבריאות והשותפים בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים לצאת בקמפיין שיסייע להורים להעלות מודעות לסכנות בבית ולהכיר דרכי המניעה.

בסרטון הסברה מרגש שיעלה  בטלוויזיה ובמדיה הדיגיטלית יוצגו מצבי סיכון שונים של ילדים בבית – במטבח, בסלון ובאמבטיה – ויינתנו הכללים למניעה.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים: "רוב הכוויות אצל ילדים קטנים נגרמים מנוזל חם, מכיוון שעור התינוקות מאוד דק, נוזל חם שנשפך עליו עלול לחדור לשכבות הפנימיות של העור יחסית בקלות ובמהירות ולגרום לפגיעה חמורה, שתגרור אחריה טיפולים קשים וכואבים לאורך שנים, ואף עלולה לגרום לצלקות פיזיות ונפשיות לעד. ניתן למנוע את מרבית הכוויות באמצעות שמירה על כללי בטיחות פשוטים".

ההנחיות למניעת כוויות אצל ילדים:

  • מרחיקים מישג ידם של ילדים סירים חמים וספלים עם שתייה חמה: לא מניחים ספל על שולחן נמוך, בקצה השולחן או בקצה השיש. לא מניחים סיר עם תבשיל חם על הרצפה.
  • לא מחזיקים תינוק על הידיים בזמן הבישול או בעת שתיית משקה.
  • יש להרחיק מיחם וקומקום מקצה השיש כדי למנוע משיכתם על ידי הפעוט.
  • בעת הבישול רצוי להשתמש בלהבות האחוריות של הכיריים ובכל מצב יש להפנות את ידיות כלי הבישול לכיוון הקיר.
  • משתמשים באמצעי חימום ללא אש גלויה. אמצעי החימום הבטוחים ביותר הם מזגן או רדיאטור.
  • יש להתקין בברזי הבית אמצעי להגבלת טמפרטורה ל-49 מעלות צלזיוס
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן