"קירות מדברים": אמני גראפיטי מציירים על חומת הביטחון במושב שתולה

המועצה האזורית מעלה יוסף, בשיתוף עם המרכז הקהילתי ועמותת  Artists 4 Israel, יזמו פרויקט ענק של ציורי גראפיטי מרהיבים, על החומה המגנה על חלקו המזרחי של היישוב שתולה. המועצה מארחת בימים אלה, 8 אמני גראפיטי מוכרים, מכל העולם, שצובעים את החומה שהוקמה בין גדר הגבול ומושב שתולה, הכוללת 200 מטר אורך X 4 מטר גובה, ונמצאת סמוך לקו דיווח 105, מקום חטיפתם של אודי גולדווסר ואלדד רגב, החטיפה שהביאה לפתיחת מלחמת לבנון השניה בשנת 2006.

האומנים הגיעו לארץ ב -01.05.18, ושוהים כל העת כאורחי קהילת מושב שתולה, עד סיום צביעת החומה, ב – 09.05.18. את האומנים והמשתתפים מאבטחים כל העת חיילי צה"ל, כשבפרויקט לוקחים חלק תלמידי בתי הספר של המועצה והורים שכולים ממלחמת לבנון השניה. לבחירת הציורים שותפים ילדי התיכון האזורי ותושבי שתולה, שהצטרפו למאמץ הציורים על קירות החומה.

קהל התושבים מכל האזור מוזמנים לקחת חלק במלאכת הציור, בצביעה ובעידוד. טקס הסרת הלוט יתקיים ב – 08.05.18 בשעה 18:00.

אמני גרפיטי מהשורה הראשונה. צילום באדיבות: דוברות המועצה האזורית מעלה יוסף

עמותת Artists 4 Israel כוללת כ – 5,000 אומנים שמציירים בכל העולם למען ישראל ולריפוי קהילות הנמצאות בלב סכסוכים בטחונים ואנשים שנפגעו מהם, דרך האומנות, וציירה מעל 800 ציורי קיר בעולם. לארץ יגיעו 8 אמנים מפורסמים, המציגים בגלריות נחשבות בחו"ל, כשגם ציורי הקיר מהחומה, יוצגו בתערוכות בגלריות מפורסמות בעולם. את החיבור עם העמותה ביצעה מירב עוזיאל וולקנך, תושבת מנות, אחות שכולה לאח שנפל בשנת 2003, שיוזמת פרויקטים גדולים של תרפיה בקהילות הרוויות פגיעות ממצבים בטחונים, ומסייעת לחיזוק האוכלוסייה, דרך גיבוש חוסן והתמודדות עם השכול, והובלתם ממקום של חוסר לשיטה , אל מקום מבטחים בו הם חשים ביטחון.

שמעון גואטה, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף: "תושבי מעלה יוסף חיים לצד האיום המתמשך מצפון, לאורך כל השנים, וגדר הביטחון היא חלק בלתי נפרד מהנוף, ביישובים רבים. חשוב לנו להעביר מסר של שלום וסובלנות לצד השני, ויחד עם זאת, להשרות בתושבים תחושת ביטחון ושליטה. אני גאה במיזם המבורך, ומודה לאומנים שמשקיעים בזמנם למען הקהילה בישראל."

לי-את כהן, מנהלת המרכז הקהילתי במעלה יוסף: "גבול הלבנון זה הבית שלנו. פרויקט הציורים על החומות נועד לחזק אותנו בתוך קהילת מעלה יוסף, ולחבר את תושבי ישראל למקום לו אנחנו קוראים בית ולמציאות של החיים בגבול. אני מקווה שאזור החומה יהיה מוקד תיירות בעתות שלום לעולם."

גדר הביטחון. צילום באדיבות: דוברות המועצה האזורית מעלה יוסף
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן