עלויות נלוות עבור השכרת יאכטה ביוון

קרדיט תמונה FREEPIK

היציאה לחופשת שייט ביוון היא חוויה בלתי נשכחת, אך חיוני להבין את העלויות הנלוות. מדמי השכירות של יאכטה ועד דמי אספקה, דלק ועגינה, אלמנטים שונים שיכולים להשפיע על התקציב הכולל. המחירים והעלויות המופיעים בכתבה מתייחסים לפרק זמן ספציפי, יש צורך להתעדכן במחירים השונים דרך חברות השכרת היאכטות.

השכרת יאכטה

תשלום השכרת היאכטה יהיה החלק המהותי ביותר בתקציב. העלות משתנה באופן משמעותי בהתאם לגורמים כגון סוג כלי השייט (מפרשית, מנועית, קטמרן או יאכטות יוקרה), גודל היאכטה, שנת יצור, ועונת השנה. בעונת השיא ביוון (יולי ואוגוסט) בדרך כלל תעריפי הצ'רטר גבוהים יותר.

קבלת היאכטה וניקיון סופי

במרבית החברות תדרשו לשלם תוספת על קבלת היאכטה וניקיון בסיום השייט שלכם.

עלויות סקיפר וצוות

אם אינכם מוסמכים כסקיפרים או מעדיפים לא להתעסק בנהיגת היאכטה ולשבת להירגע, תצטרכו לשכור סקיפר. יש יאכטות גדולות ומפנקות יותר שדורשות גם צוות, כולל טבח ודיילת. השכר שלהם הוא עלות נוספת שצריכה להילקח בחשבון במסגרת התקציב.

אספקה וארוחות

לפני היציאה להפלגה ובמהלך השייט תצטרכו להצטייד במזון ליאכטה, משקאות ושאר מצרכים. אתם יכולים לבחור לעשות זאת בעצמכם או לבחור בשירות אספקה המסופק על ידי חברות השכרת יאכטה מסוימות. בנוסף, קחו בחשבון את העדפות האוכל שלכם: אם אתם מתכננים לסעוד לעיתים קרובות בטברנות מקומיות, יש לקחת זאת בחשבון בתקציב שלכם. המחירים של מצרכים בסופרמרקט ביוון משתווים בערך למחירים בארץ, המחירים בטברנות זולים מהמסעדות בארץ (תלוי איפה ממוקמת הטברנה).

דלק ומים

בעוד שיאכטות מפרש משתמשות בכוח הרוח, עדיין תזדקקו לדלק למנוע, לזמנים שבהם הרוח נמוכה, וכדי להפעיל את הגנרטור אם יש ליאכטה. צריכת הדלק משתנה מאוד בהתאם לסוג היאכטה ולמרחק ההפלגה. כמו כן, יש לשקול את העלויות של מילוי מכלי המים במהלך השייט. עלויות של סולר ליאכטה משתנה בהתאם לתצרוכת, במיוחד כשמדובר ביאכטות עם מפרשים שחלק מהזמן מפליגות עם הרוח, ללא הפעלת המנוע.

דמי עגינה

דמי העגינה משתנים בהתאם לגודל היאכטה, למיקום המרינה ולעונה. בעוד שעגינה במפרץ מבודד לעתים קרובות בחינם, מרינות מציעות שירותים כמו חשמל, מים, מקלחות וWi-Fi . ביוון גם עגינה במפרצים ליד טברנות משלמים מיסי עגינה. לכן יש לתכנן מראש את המקומות בהם תעגנו ולהוסיף את מיסי העגינה לתקציב שלכם. המחיר של דמי עגינה משתנה ממקום למקום.

תוספות ציוד ליאכטה

לבסוף, חשבו על תוספות כמו צעצועי מים (קיאקים, גלשנים, סאפ, ציוד צלילה), העברות משדה התעופה, טיפים לצוות (אם יש לכם), סכומים שיש להוסיף לעלויות הנלוות. ברוב חברות השכרת יאכטות המחירים בין 150 ל200 יורו לשבוע תוספת לסאפ או קיאק.

זכרו, תכנון תקציב הוא המפתח ליהנות מחופשת השכרת יאכטה ללא "הפתעות שכואבות בכיס". על ידי התחשבות בעלויות אלו מבעוד מועד, תוכל לתכנן טוב יותר ולהפיק את המרב מהשייט שלכם, וליצור זיכרונות שיימשכו לכל החיים.

השכרת יאכטות גלי נעמה ביוון 0504600470

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן