סלוניקי המדריך השלם והאטרקציות

סלוניקי. המדריך השלם למטייל בסלוניקי ביוון הנחשבת ל"בירת מקדוניה". הטברנות, המגדל הלבן, הנמל, כיכר ארוסטאלוס והמרכז היהודי. אתר הבילויים עם כל מה שצריך לדעת על העיר הנקראת Thessaloniki

רקע על סלוניקי

סלוניקי נחשבת לעיר שנייה במרכזיותה לאחר אתונה. המדובר בעיר נמל אטרקטיבית לתיירים הנחשבת כבירת מקדוניה הלא רשמית ומונה כ350,000 תושבים המתבססים בעיקר על תעשייה ומסלר כיאה לעיר נמל יוונית. אנקדוטה מעניינת היא שהמדובר בעיר התאומה של תל אביב.

אטרקציות בסלוניקי

המגדל הלבן: המגדל המתנוסס בגובה הנמל הוקם ע"י הטורקים במאה ה13, הפך לכלא ואף התפרסם בשל טבח רצחני באסירים הוא שוחרר כאשר שוחררה יוון ונחשב לסמל למחיקת השלטון הטורקי. במקום קיים מוזיאון קטן ולצידו ניצב פסלו של אלכסנדר מוקדון הרכוב על סוס.

לכניסה לאתר המגדל הלבן לחצו כאן

קשת גלריוס והרוטונדה

המדובר בשני מבנים שבנו הרומאים שבולטת בהם הקשת שניצבה על שמונה עמודים מהם שרדו שלושה בלבד ועליהם מתנוססים תבליטים משיש. בעבר היה במקום גם ארמון שלא שרד. במקום נמצאת גם הרוטונדה, כנסיית גאורגיוס הקדוש שנועדה להיות מקדש פגני. בזמן הטורקים הפך המקום למסגד ורק עם כיבוש העיר ע"י היוונים בשנת 1912 חזרה לפעול הכנסייה הנחשבת כיום לאתר מורשת עולמי.

כנסיית האגיוס דמטריוס

כנסייה יוונית-אורתודוקסית מהתקופה הביזנטית.הכנסייה נחשבת כמקום הקדוש ביותר לנצרות בעיר .וגם היא מוכרזת כאתר מורשת עולמית.

לכניסה לאתר הכנסייה לחצו כאן

המוזיאון היהודי  והיהודים

לעיר וליהדות עבר עשיר. העיר שנקראה בעבר  שׂאלוניקי או שׂלוניקא הכילה קהילה יהודית ענקית במשך מאות בשנים שהתבססה על מגורשי ספרד. יהודי העיר הובילו את ענפי הבנקאות המסחר והתעשייה, הפעילו עיתונים יהודיים וגם הקימו אגודות ציוניות.

מרבית היהודים עזבו  בזמן מלחמת העולם הראשונה בשל תחילת התופעות האנטישמיות ושריפה גדולה ולמעלה מעשרת אלפים עלו לארץ ישראל.

עם הכיבוש הנאצי ב1941 סבלו כחמישים אלף יהודי העיר מהנאצים שהתעללו בהם ואף החרימו את בית החולים היהודי והרסו את בית העלמין היהודי. מרבית תושבי העיר נספו בשואה (מרביתם באושוויץ וברגן בלזן) והתאריך של ה27.01 נחשב כיום זיכרון לשואת יהודי הקהילה. עיריית סלוניקי הצביעה אנדרטה לזכר הנספים.

המוזיאון היהודי י (קיים מזה 19 שנים. ניצב במרכז העיר ומתאר את ההיסטוריה הענפה של הקהילה היהודית בעיר כולל מגוון מוצגים ובהם תמונות ומסמכים וכן שמות הנספים ומצבות לדוגמא מבית העלמין שחולל. מיקום: רחוב Ag. Mina 13.
במקום קיימת גם חנות מזכרות ותערוכה המתארת את שואת יהודי המקום.

המחירים בסלוניקיהטברנות בסלוניקי

טברנה
טברנה בסלוניקי צילום עמיעד טאוב
כיכר סלוניקי
כיכר בסלוניקי צילום עמיעד טאוב
נמל סלוניקי
אונייה בנמל סלוניקי צילום עמיעד טאוב
המגדל הלבן
המגדל הלבן בקצה נמל סלוניקי צילום עמיעד טאוב
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן