סיור קולינרי במילאנו

קרדיט לתמונה Freepik

סצנת הקולינריה במילאנו התחזקה בשנים האחרונות. בכיכר דואומו, ליד שער השלום, באזור מוזיאון לאונרדו דה וינצ'י למדע וטכנולוגיה, ובעצם בכל רחבי העיר תוכלו למצוא מגוון ענק של מסעדות, בתי קפה וברים. בחלקם אף תמצאו מסעדות המכינות את המאכלים מחומרי גלם איכותיים והכל בעבודת יד. מצאנו עבורכם את כל מקומות האוכל הטובים ביותר וקיבצנו אותם יחד לסיור קולינרי מרתק.

מה מכיל סיור קולינרי במילאנו ?

קודם כל, אנחנו ממליצים לכם להגיע רעבים. המטבח האיטלקי משובח בטעמיו וכל מנה מתובלת בהיסטוריה מופלאה, תוך שמירה על האותנטיות והמסורת ארוכת השנים בהכנת המנות. את האוכל הם אוהבים לתבל בעשבי תיבול ייחודיים בטעמם ומגישים אותו לצד יין נבחר. אחד מהיינות המשובחים ביותר שמציעה מילאנו הוא הגרפה המפורסמת. זהו משקה פירות מסורתי עתיק יומין ואחוזי האלכוהול שלו גבוהים באופן ייחודי.

אחד מהמשקאות האהובים על האיטלקים הוא האספרסו. לסוג קפה זה יש משמעות ארוכה בהיסטוריה של איטליה. אמנם האיטלקים לא המציאו אותו, אך שיפרו אותו במרוצת השנים כך שכיום מנת אספרסו מזוהה באופן בלעדי עם איטליה. את האספרסו שותים לרוב לאחר ארוחה ולא ככה סתם באמצע היום.

המטבח האיטלקי נחשב למטבח עונתי וככזה, האיטלקים משתמשים בחומרי גלם זמינים לפי עונות השנה. תופתעו לגלות שהמטבח איננו אחיד וקיימים הבדלים בין הצפון לדרום. בדרום המדינה, הטעמים לרוב חריפים יותר ועיקר חומרי הגלם הינם- עגבניות, שמן זית ופירות ים. לעומת זאת בצפון המדינה, המאכלים מכילים בעיקר בשר ומורכבים מרטבים שמנים כגון פרמז'ן ושמנת.

האוכל באיטליה אינו מהווה עוד ארוחה במהלך היום אלא הוא רגע לחגיגה, מקור למורשת העם האיטלקי, גאווה לאומית ובחלק מהמקרים דרך להביע את תרבות העם האיטלקי כאומנות. מכיוון שהקולינריה כל כך שופעת ועשירה ברחבי העיר, החלטנו ליצור סיור קולינרי במילאנו שבו לא תפספסו אף מקום מוצלח שיקפיץ את החך שלכם ואת כל הטיול.

את הסיור נתחיל בתחנת המטרו Moscova ומיד אחריה נבקר בשכונת בררה. השכונה מכילה שלל פיסות היסטוריות מרשימות הכוללות סיפורים מרתקים על המטבח האיטלקי. לאחר מכן נמשיך לאזור הדואומו במרכז העיר. אזור זה מלא במגוון ענק של מסעדות החל מאותנטיות ועד למודרניות יחד עם בתי קפה וברים המתאימים לקולינריה המקומית. במהלך הסיור נבקר במגוון חנויות נקניקים וגבינות, נחווה קונדיטוריה סיציליאנית במיטבה ונעצור במאפיות מהם עולה ריח משכר של הבצק האיטלקי.

ברחבי העיר יש שפע של נקודות עניין קולינריות המשלבות סיפורי עם מרתקים וטומנות בחובן ידע היסטורי המשפיע על המטבח האיטלקי עד היום. חברת מילאנזי מציעה סיורים בהם תוכלו לגלות בטעמכם את ההבדלים השונים בין הצפון לדרום, כיצד האוכל מהווה חלק מסורתי ותרבותי בלתי נפרד ומהם התוספות המודרניות שנכנסו למטבח במרוצת השנים. הכרת ההיסטוריה האיטלקית דרך הפה היא חוויה מעניינת ויוצאת דופן המאפשרת לכם לחוות את העיר בצורה אחרת לגמרי.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן