משואה לתקומה עם ארגון "אשכולות"

כמדי שנה, לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ארגון "אשכולות" מזמין את הציבור הרחב ליטול חלק באירועי הנצחה מיוחדים של מרכזיו בתשלום סמלי, בהם: עצרת מרכזית של מכון "שם עולםליום השואה בהשתתפות אומנים ושליחי זיכרון; סיור של מרכז ראשית ירושלים בנושא 60 שנה למשפט אייכמן; סיור מיוחד של בית ספר שדה שער הגיא והרצאת ZOOM מרתקת על ראול וולנברג, גדול חסידי אומות העולם. 

לכבוד יום הזכרון לשואה והגבורה מזמין ארגון אשכולות את הציבור הרחב ליטול חלק בפעילויותיו לזכר קורבנות השואה והגבורה בשיתוף פעולה עם בית ספר שדה "שער הגיא", מרכז "ראשית ירושלים" ומכון "שם עולם".  הסיורים יועברו על ידי מדריכים של "אשכולות" באתרי הנצחה נבחרים בהתאם להנחיות התו הירוק בתשלום סמלי של 15-70 שקלים.

פעילות מכון "שם עולם" ליום השואה: 

מכון "שם עולם" בשיתוף ארגון "אשכולות" מזמין את הציבור הרחב להשתתף בסדרת הרצאות מיוחדות: לאורך השבוע של יום השואה, מדי ערב בשעה 21:00 תועלה לערוץ היוטיוב "שם עולם" הרצאה מוקלטת המותאמת למבוגרים ובני נוער כאחד אשר תעסוק בתעצומות הנפש של העם היהודי בתקופת השואה בהיבטים שונים בשילוב קטעי הקראה וסרטונים.

כמו כן, תתקיים עצרת מרכזית און ליין בהשתתפות אומנים כמו גיא ויהל, לי בירן ויונתן רזיאל וכן שליחי זיכרון ביום ד' ה-7 באפריל (כ"ה בניסן) בשעה 21:00 ותועבר בשידור חי בדפי הפייסבוק של מכון "שם עולם" ו"אשכולות".

פעילות מרכז "ראשית ירושלים":

מרכז "ראשית ירושלים" בשיתוף "אשכולות" מציע סיור מיוחד בסימן 60 שנה למשפט אייכמן אשר יעסוק ביחס החברה הישראלית לשואה ופרשת השילומים. הסיור יועבר על ידי המומחה אברהם דסקל ביום ה', ה-8 אפריל (כ"ו בניסן) בין השעות 17:00-19:30 ובעלות של 70 שקלים למשתתף. קישור להרשמה: https://site.tickchak.co.il/b5VYw6l

 

סיורים מטעם בית ספר שדה "שער הגיא":

בית ספר שדה "שער הגיא" וארגון "אשכולות" מציעים סיורים באתרי הנצחה נבחרים כאשר הסיור הראשון, "גווילין נשרפין ואותיות פורחות באוויר", הינו סיור שיתקיים ביום השואה, הכ"ו בניסן, ה-8 באפריל, באנדרטת גווילי האש שביער הקדושים, ובאנדרטת חיל האוויר שבהר הטייסים בין השעות 16:00-18:00 בהדרכה אישית של מנהל בית ספר שדה מר אביעד דמביץ.  ואילו הסיור השני, "מגיא ההריגה לשער הגיא" יתקיים ביום שישי, הכ"ז בניסן, ה- 9 באפריל בין השעות 9:00-11:00.

בנוסף, מוצעת הרצאה אודות ראול גולנברג, גדול חסידי אומות העולם אשר תועבר דרך אפליקציית ה- ZOOM על ידי המומחה משה חרמץ בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה כ "ה בניסן, ה- 7 באפריל, בין 21:00-21:25 ובעלות סמלית של 30 שקלים.

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון "אשכולות":

"יום השואה הינו יום משמעותי לנו כישראלים המתחבר לתפיסת ארגון אשכולות המקדם ידיעה ואהבת הארץ, זאת לצד שימור המורשת של עם ישראל. אנחנו כאן כדי לספר, לאורך השנה וגם עתה בערב יום השואה – ללא זיכרון העבר, אין לנו הווה ועתידנו לוט בערפל. מרכזי אשכולות מובילים שיח עדכני וחשוב לעם ישראל, גם ביום השואה ובאמצעות אירוע מרכזי, סיורים, הרצאות ושיחות, ומחבקים את ניצולי השואה שללא הקרבתם, בשואה ובגבורה, לא היינו זוכים להיות כאן היום. אנו מחוייבים להמשיך ולספר את סיפורם ואת סיפורנו, סיפורו של עם ישראל".

שם ונר לנספי השואה. צילום: יחצ
שם ונר לנספי השואה. צילום: יחצ

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן