לרגל שבוע הספר: ספריות תל אביב-יפו חושפות את רשימת הספרים המושאלים ביותר לשנת 2017

הספר המושאל ביותר: "החברה הגאונה: ילדות, נערות" ואצל הילדים – הארי פוטר עדיין בפסגה. שיאני ההשאלות – קוראת וותיקה נמרצת מספריית בת ציון וילד בן 9 ששאלו מאות ספרים. מעל 400 אלף ספרים הושאלו בשנת 2017.


לרגל שבוע הספר, חושפת מחלקת הספריות בעיריית תל-אביב-יפו נתונים מעניינים על הרגלי הקריאה והשאלת הספרים של תושבי העיר. ב- 23 ספריות העיר רשומים למעלה מ-36 אלף קוראים פעילים, שיחד שאלו למעלה מ-410 אלף ספרים. בשנת 2017 החלו הספריות להציע גם שירותי השאלת ספרים דיגיטליים עם מבחר של קרוב ל-1,000 ספרים. בחודש יוני יתקיים בספרייה המשופצת והמורחבת ביפו ד' אירוע חגיגי בו יוכרזו שיאני הקריאה מקרב ילדי תל אביב-יפו.

נכון לשנת 2017, הספר המושאל ביותר בקרב תושבי תל-אביב-יפו היה "החברה הגאונה: ילדות, נערות" (אלנה פרנטה) שזכתה ל- 633 השאלות. זו השנה השנייה ברצף שספר מהסדרה של פרנטה עומד בראש רשימת ההשאלות. ספרה "הסיפור של שם-המשפחה החדש: נעורים" תופס גם את המקום השני ברשימה (511 השאלות), כאשר במקומות 3-7 ניצבים ספריה של ג'וג'ו מויס "החיים אחריך" (503 השאלות), מכתב אחרון ופרידה (440 השאלות), "ללכת בדרכך" (426 השאלות"), "אחד ועוד אחד" (392 השאלות) ו"הנערה שהשארת מאחור" (341 השאלות). הספר העברי הראשון ברשימה ניצב במקום השמיני והוא "סוס אחד נכנס לבר" מאת סוס אחד נכנס לברשהושאל 330 פעם.

בית אריאלה המחודש. צילום: מאיר שפירא

בשנת 2017 השיקה מחלקת הספריות את שירות השאלת הספרים הדיגיטליים, המציע קרוב ל-1000 ספרים בפורמטים של אודיו-בוק וספר אלקטרוני שזכו יחדיו ל-3,094 השאלות. הספר המושאל ביותר בפורמטים הדיגיטליים היה "קיצור תולדות האנושות" מאת יובל נח הררי עם 36 השאלות.

בקרב הילדים, "הארי פוטר ואבן החכמים" ניצב במקום הראשון עם 370 השאלות. במקום השני התייצב ספרה של מאירה פירון "הופעות, הפתעות ומשפחה שכזאת" שהשתתף בפרויקט העירוני "אבטיח, ים וספר גם" לעידוד הקריאה בקרב ילדים, עם 295 השאלות. במקום השלישי "יומנו של חנון – הקש האחרון" מאת ג'ף קיני עם 291 השאלות.

שיאנית הקריאה מבין הקוראים המבוגרים היא קוראת וותיקה, מגיעה מספריית בת ציון אשר שאלה לא פחות מ- 327 ספרים לאורך השנה. שיאן הקריאה מקרב הילדים הוא ילד בן 9 מספריית צהלה ששאל בשנת 2017 181 ספרים. בתאריך 11.6 יוכרזו שיאני הקריאה הצעירים של תל אביב-יפו בטקס מיוחד בספריית יפו ד' המשופצת, שנפתחה מחדש לאחר יותר משלוש שנות שיפוץ. האירוע יכלול גם מפגש וסדנה עם האמן חנוך פיבן. מידע מפורט על האירוע יישלח בהמשך.

בית אריאלה המחודש. צילום: מאיר שפירא

לאורך שבוע הספר צפויות הספריות לקיים שלל אירועים מיוחדים למבוגרים ולילדים בספריות העירוניות. בנוסף, על גג העירייה יתקיים ב-14.6 בשעה 20:00 אירוע הסיום של פרויקט "מועדון קריאה" שערכה מחלקת הספריות בשיתוף טיים אאוט תל אביב, שבו הצביעו תושבי העיר על הספר שאותו העיר תקרא באותו הזמן. למקום הראשון בדירוג הספרים שהתל אביבים הכי רוצים לקרוא הגיע הספר "כפר סבא 2000" מאת ג'וליה פרמנטו.

הספריות העירוניות בתל אביב-יפו משמשות גם מרכזי תרבות שוקקים: אלפי פעולות תרבות התקיימו בספריות השונות ובמרכז תרבות בית אריאלה – שעות סיפור, הצגות, הרצאות ועוד אשר משכו כ-82,000 משתתפים.

אל 23 הספריות העירוניות מצטרפות גם ספריות הרחוב, השדרה והחוף, שמציעות יחדיו חוויית קריאה ייחודית במרחב הציבורי בתל אביב-יפו, ושזיכו אותה בתואר "אחת מעשר ערי הספרות הטובות בעולם" מטעם מגזין האינדיפנדנט הבריטי.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן