כך תשמרו על ערך הרכב שלכם

ישנם אנשים שהרכב משמש אותם להגיע ממקום אחד למקום אחר, ויש מי שאוהבים את הרכב שלהם ושומרים עליו כמו על רכושם היקר ביותר. שמירה על ערך הרכב תעזור לכם בעת המכירה, לקבל מחיר גבוה יותר עבור המכונית שלכם (שלא לדבר על כך שנהיגה ברכב שמור היטב היא נעימה ובטוחה יותר).

בין אם אתם עומדים לפני רכישת רכב חדש מהחברה ובין אם בחרתם לרכוש רכב משומש יד שניה, כדאי לקרוא את המאמר ולקבל כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על ערכו של רכבכם.

סעו בזהירות

נהיגה בטוחה תשמור ראשית עליכם ועל הנוסעים ברכב. ציות לחוקי התנועה, נהיגה במהירות המותרת, נהיגה בכבישים בלבד ולא בדרכי עפר ועוד יגנו על המכונית וישמרו עליכם מפני תאונות.  תאונת דרכים עלולה לגרום לירידת ערך הרכב (בתאונות גדולות עם פגיעות קשות) ובנוסף, התיקון עשוי לכלול החלפת חלקים ברכב לכאלו שאינם מקוריים, דבר שיגרום אף הוא לירידת ערך.

ערך הרכב
צילום: PUXABAY

טיפולים ברכב

הקפידו על טיפולים שוטפים ברכב, אל תזניחו נורות שדולקות או רעשים חריגים וטפלו בכל בעיה בהקדם האפשרי. טיפול במוסך מורשה של הרכב יבטיח לו טיפול אופטימלי על־ידי בעלי מקצוע שמתמחים ומיומנים בסוג הרכב שלכם. הקפידו על בדיקת הצמיגים, השמן והמים ברכב ותנהגו בהתאם להנחיות היצרן המופיעות ספר הרכב.

שמירה על ניקיון הרכב והצבע שלו

אומנם ניקיון הרכב אינו בהכרח מעיד על ערכו, אבל רכב נקי מושך יותר קונים ומוכיח על שמירה ותחזוקת הרכב באופן שוטף. בחודשי הקיץ, שבהם אין גשמים, מומלץ לשטוף את הרכב בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על הצבע מפני לשלשת ציפורים או לכלוכים נוספים ואבק שעשויים להיות עליו. גם חניית הרכב במקומות מוצלים יותר תגן על הצבע של הרכב מפני דהייה.

כתמים על הריפוד עלולים להתקבע (שלא לדבר על ריחות לא נעימים שעשויים להתלוות אליהם) אם לא יטופלו בזמן, וחפצים גדולים וכבדים ברכב עשויים לקרוע את הריפוד שלו.

מילוי דלק

הרכב אינו יוכל להמשיך לנסוע ללא דלק, זה ברור וידוע, אך לא כדאי להמתין עד לטיפות הדלק האחרונות כדי להיכנס לתחנת הדלק. מכל דלק שיש בו מעט דלק, יגרום לערבובו עם משקעים שנשארו בתחתית המכל. דבר זה עשוי לפגוע ביעילות משאבת הדלק.

הרכב הוא כלי־תחבורה חשוב וחיוני להרבה משפחות. הוא אכן מוביל אותנו מנקודה אחת לאחרת, אך הוא לרוב משמש אותנו כבית שני. אנחנו חיים בתקופה שבה כמות הזמן שאנחנו מבלים על הכבישים בנהיגה הוא ארוך, לעיתים אפילו יותר מהזמן שאנו מבלים בבית. אם נקפיד לשמור על הרכב, לתחזק אותו ולטפל בכל בעיה שנוצרת ללא התעלמות, נוכל לשמור על ערכו. רכב מטופל ומתוחזק יחזיק מעמד שנים רבות יותר, וגם יהיה בטיחותי יותר עבורנו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן