כאן הסכתים מציג: פודקאסט חדש- "משפט חוזר".

כאן הסכתים מציג: "משפט חוזר", ההסכת שחוזר אל המשפטים שעיצבו את פניה של ישראל:

משפט אייכמן, רצח ארלוזורוב, פרשת מנבר ועוד יעמדו במרכזו של הפודקאסט המשפטי החדש, בהגשתו ובעריכתו של עו"ד אורון שוורץ.

 

משפט חוזר- כאן הסכתים
משפט חוזר, צילום: יהודית הופמן

ההסכת זמין כבר עכשיו באתר וביישומון של כאן, וביישומוני ההסכתים של אפל, גוגל, ספוטיפיי ועוד. עורך: ניר גורלי

החברה הישראלית ידעה לא מעט משפטים סוערים שחידדו מחלוקות ויצרו שסעים עמוקים בתוכה ומשפיעים עליה עד היום. עם זאת הם היו גם אבני היסוד של  הדמוקרטיה הישראלית.

"משפט חוזר", הסכת חדש שעולה בימים ב"כאן הסכתים" בתאגיד השידור הציבורי ושמגיש עו"ד אורון שוורץ חוזר אל כמה מהמשפטים המפורסמים והחשובים בתולדות המדינה מזווית מקורית שטרם נשמעה עד היום.

בפרקי הסדרה:

רצח ארלוזרוב – פילג את היישוב העברי ויצר את השסע הגדול הראשון בין ימין ושמאל בחברה. השסע הזה קיים בחברה עד היום. המשפט הסתיים בזיכוים המוחלט של חברי "ברית הבריונים" שהואשמו ברצח, אך הערפל סביב נסיבות הרצח נותר בעינו עד היום.

משפט אייכמן – העלה לכותרות מחדש את שואת יהודי אירופה. הפרק עוסק במי שייצג את הפושע הנאצי, ד"ר רוברט סרבציוס, וחושף מסמכים חסויים שהחיסיון עליהם הוסר רק לפני שנים אחדות.

בג"צ קול העם – לצד המאבק על חופש הביטוי במדינת ישראל, חשף משפט זה גם את המחלוקת בין האוריינטציה המערבית שהוביל בן גוריון והאוריינטציה הסובייטית שהובילו מפ"ם ומק"י.

פרשת נחום מנבר –  מנבר הואשם בריגול לטובת איראן. במשפט הזה הוגדרה בפעם הראשונה כל פעולה של סחר עם איראן כפגיעה חמורה באינטרס הישראלי, בעוד עד אז – הייתה עמימות בסוגייה.

הסכתים חדשים בכאן 11
הסכת חדש- משפט חוזר, צילום: יהודית הופמן

במשתתפים בפרקי ההסכת: נשיא בית המשפט העליון בדימוס פרופ' אהרן ברקעו"ד אביגדור פלדמן, עו"ד אמנון זכרוני ז"ל (הוקלט להסכת זמן קצר לפני מותו), יעקב אחימאיר, בנו של אבא אחימאירושאול ארלוזרוב, בנו של חיים ארלוזרוב.

להאזנה להסכתhttps://www.kan.org.il/podcast/program.aspx/?progId=2149

עו"ד אורון שוורץ הוא שותף מייסד במשרד עורכי הדין "שורץ נרקיס". הוא עוסק בליטיגציה בתחומי המשפט הפלילי והאזרחי, בוגר סם שפיגל במגמת תסריטאות, בעל תואר שני בארכאולוגיה מאוניברסיטת תל אביב וטייס חובב של מטוסים קלים.

עורך ההסכת: ניר גורלי

"כאן הסכתים" הוא בית הפודקאסטים הגדול בישראל מבית כאן – תאגיד השידור הישראלי, מופקים בו בין היתה ההסכתים "שיר אחד", "חיות כיס", "המעבדה", "מינהר הזמן", ו"היסטוריה לילדים".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן