יוצאים לחופש בגן לאומי ובשמורת טבע – אינספור חוויות ומסלולים

אמרתם גן לאומי ביולי – אמרתם הכל: מצד אחד חופש גדול והזדמנות להכיר את כל שמורות הטבע והגנים הלאומיים שהבטחתם לעצמכם לבקר בהם, ומצד שני – הכל עדיין רגוע ולא עמוס מדי.

בגנים ובשמורות ימתינו לכם חוויות נהדרות, סיורים ופעילויות מפתיעות לכל המשפחה – חלקן בשעות הערב הנעימות.
ותתפלאו, גם בקיץ, אפשר בקלות למצוא ים של מרחבי טבע מוצלים. בקיצור, בחופש הזה, האתגר הגדול ביותר שלכם יהיה לבחור. העיקר שלא תשכחו להצטייד בכובע, מים וגם בגד ים.

מרכז:

גן לאומי ירקון – הופעות מול האגם

המופעים חוזרים יחד איתכם
התגעגעתם? גם אנחנו! ההופעות מול האגם חוזרות בימי חמישי!
קצת לפני שקיעה ניפגש על הדשא מול האגם במתחם תל אפק, ונהנה מסדרת מופעי כיסוי (קאברים) ומחוות ללהקות ולזמרים הגדולים בכל התקופות. כל שנותר לכם הוא לבחור את המופעים המועדפים, להזמין משפחה וחברים, להזמין מקום במערכת ההזמנות וביום המיועד להגיע עם מחצלת, נשנושים וחשק לשיר ולרקוד.
שימו לב, ההרשמה לכל מופע תפתח ביום שישי שלפניה. אין להגיע ללא אישור הזמנה כדי להימנע מאכזבה.
כל המופעים יחלו בשעה 19:30. מומלץ להגיע שעה לפני המופע. הכניסה לאתר תתאפשר עד 20:00. מומלץ להצטייד בתכשיר נגד יתושים.

מה בתוכנית:

7.7 ביטלס בביצוע להקת "אומהגומה"
"מסע בצוללת הצהובה" עם להקת אומהגומה, ששרה משירי הביטלס לכל המשפחה. מסע תרבות וכיף להורים ולילדים ובשיתופם, עם כל הלהיטים המדליקים והצבעוניים של הלהקה ששינתה את פני הרוקנרול.

14.7 "הכי ישראלי"- מחווה לשירי כוורת
להקת "שרים כוורת וחברים" עם השירים המוכרים והאהובים במופע אנרגטי ושמח.

21.7 "הגרוב הישראלי"- מחווה לשירי שלמה ארצי
להקת "הגרוב הישראלי" עם מחווה לשלמה ארצי במופע מקפיץ ומרקיד עם כל הקלאסיקות הגדולות. ערב טוב תל אפק.

28.7 אריק איינשטיין בביצוע להקת "התפוזים"
להקת "התפוזים" עם "אדון שוקו", הצגה ומופע שירים לכל המשפחה. המופע מספר עלהמסע של "התפוזים" ברחבי המדינה בליווי שירי הילדים של אריק איינשטיין, קלאסיקות שאהובות על הורים וילדים כאחד. בין השירים: אדון שוקו, מכופף הבננות, גברת עם סלים, קילפתי תפוז, מה עושות האיילות בלילות, שלוש ארבע לעבודה ועוד.

4.8 להקת המחווה לקולדפליי
להקת "המחווה לקולדפליי" במופע אנרגטי ומרגש עם נוסטלגיה ללהקת הפופ-רוק המאוד מצליחה.
היכן: גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק
מתי: בימי חמישי בחודש יולי ו4.8, בשעות 19:30 -21:30

בהרשמה מראש. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

גן לאומי ירקון
קרדיט: מנו גרינשפן

 

גן לאומי בית גוברין – גלריה במערות עם "ליבה"

תערוכת וידיאו ממופעי להקת המחול ורטיגו וסיורים מודרכים        
גלריית מערות הפעמון בגן לאומי בית גוברין גאה להציג את התערוכה "ליבה". בערב, בחלליה יוצאי הדופן של מערת הפעמון בגן לאומי בית גוברין, מציגה להקת המחול ורטיגו תערוכת וידיאו המוקרנת על קירות המערה עם קטעים מעבודתה. הקטעים לוקטו וחוברו במיוחד עבור המערה שנוצרה בחציבה על ידי תושביו הקדומים של המקום.
התערוכה והאתר מתחברים לתנועה של נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האומנותית של הלהקה, הקשורה באופן עמוק לטבע ולסביבה. עם רדת החשכה החושים מתחדדים והיצירה "ליבה" פועמת בלב המערה. מתוך החיבור בין המערה לתנועה, נולדה יצירה חדשה שנשזרת בתוך
תנועת המבקרים מיד עם כניסתם לתערוכה; יצירת מחול רב ממדית המקיפה אותם מכל עבר באמצעות הקרנות ענק על הקירות והפינות הנסתרות ואשר בתנועתה מרחיבה את גבולות המערה וחוזרת לתוך רחם טבעי ראשוני שממנו התהוותה.
"ליבה" נוצרה מתוך יצירותיה של נעה ורטהיים ללהקת המחול ורטיגו ונשזרה לעבודות וידיאו פיוטיות, הרוקדות בקו התפר שבין החומר (קירות המערה וגוף הרקדנים) לרוח (האור המוקרן והיצירה). הווידיאו נוצר על ידי הצלם אלעד דבי והעורך גל קציר והוא כולל קטעים מעבודותיה של הלהקה לאורך כל השנים ובהן "פרדס", "לילא", "ימה", "סילויה" ו"לידת הפניקס". אוצרת התערוכה: דורית טלפז.

הביקור יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד. יש להירשם לביקור בגלריה (בנפרד מביקור ביום) בשעות 19:00–22:00
התערוכה תוצג עד 14 ביולי 2022.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: בגן לאומי בית גוברין – מתחם מערות הפעמון
מתי: בימים חמישי ושבת 2.7 ,7.7 ,9.7 ,14.7, בשעות 19:30–22:00
כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00.
הדרכות במערת הפעמון בשעות 19:00, 20:00, 21:00. משך ההדרכה כחצי שעה

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

גן לאומי בית גוברין
קרדיט: דור פזואלו

גן לאומי מגדל צדק – חוויות שקיעה וערב לפתיחת הסופ"ש – מצודה, טבע ומה שביניהם

טיול ערב עצמאי וסיורים מודרכים ללא תשלום בגן לאומי מגדל צדק בשעות הנעימות של היום
בימי רביעי וחמישי בחודש יולי, גן לאומי מגדל צדק יפתח את שעריו משעות הבוקר ועד השעה 22:00 (כניסה אחרונה בשעה 20:00). אתם מוזמנים להגיע אחר הצוהריים ובערב לטיול באופן עצמאי או להצטרף להדרכות ללא תשלום. תוכלו לבחור בין מגוון סיורים:

עולים אל המצודה – סיור מודרך סביב המצודה ואליה (משכו כ-75 דקות), הצופה על הסביבה. היציאה מרחבת הקופה בשעות 18:00, 18:30, 19:30, 20:00 בימי רביעי 6.7, 20.7

סובב מצודה – סיור מודרך במסלול נגיש המקיף את המצודה (משכו כ-40 דקות), ומספר את סיפורו של הגן הלאומי ההולך ומתהווה לנגד עינינו. הסיור יסתיים במצודה. היציאה לסיור ליד מרכז השירות למטייל שבמצודה. הסיור ייצא בשעות 18:00, 18:30, 19:30, 20:00 בימי חמישי בחודש יולי.

בתוך המצודה – סיור מודרך במצודה בלבד (משכו כ-20 דקות), שיספר את סיפורה של המצודה החולשת על דרך היסטורית חשובה וצופה אל מרחבי גוש דן. ההדרכה תתקיים מדי חצי שעה עגולה בשעות 18:00–20:30 כולל. מפגש ליד מרכז השירות למטייל שבמצודה. בימי רביעי בחודש יולי.

סביב גבעת השייח – סיור בגבעה שממול למצודת מגדל צדק (משכו כ-75 דקות), שיספר את על החיים והמתים לאורך אלפי שנים. ההדרכה תצא בשעות 18:00 ו-18:30. יציאה לסיור ליד מרכז השירות למטייל שבמצודה. בימי חמישי בחודש יולי.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: בימים רביעי וחמישי בחודש יולי, בשעות הסיורים השונים.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.


גן לאומי מגדל צדק – חוויות שקיעה וערב לפתיחת הסופ"ש – משהו ששווה לראות

אופרה, תיפוף, מוזיקה אירית ברחבת מצודת מגדל צדק
בימי חמישי בחודש יולי, גן לאומי מגדל צדק יפתח את שעריו משעות הבוקר ועד השעה 22:00 (כניסה אחרונה בשעה 20:00). אתם מוזמנים להגיע בימי חמישי לטיול עצמאי ולהופעה קטנה ברחבת המצודה.

מה בתוכנית:
7.7 הצגה למשפחה
14.7 ו-21.7 שירים אופראיים
28.7 סדנת תיפוף
התוכנית נתונה לשינויים. בחלק מהימים ישנם סיורים מודרכים ללא תשלום.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: בימי חמישי בחודש יולי, בשעות 18:00, 19:00, 20:00 (כחצי שעה)
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

גן לאומי מגדל צדק – חוויות שקיעה וערב לפתיחת הסופ"ש – צדק בליל עששיות

סיור עששיות לכל המשפחה
המצודה, הבנויה על גבעה נישאה בגן לאומי מגדל צדק, משקיפה בערב על אורות גוש דן ועל חשכת השומרון. ננצל את הערב הנעים לסיור עששיות שיחל ברחבה הפנימית של המצודה ומשם יקיף אותה לתצפית לילית. במהלך הסיור נשמע על חשיבות שמירת הלילה כחשוך בסביבה הטבעית ובשולי הערים. משך הסיור כשעה ומיועד לכל המשפחה. נשיאת עששית תותר רק לבני 6 ומעלה. ההרשמה תיעשה באתר על בסיס מקום פנוי, כל הקודם זוכה.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: בימי רביעי 13.7, 27.7, בשעה 20:30

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.


גן לאומי מגדל צדק – חוויות שקיעה וערב לפתיחת הסופ"ש – טבע זום אין

מטיילים ומצלמים בשקיעה ובחשכה
הפעילות מיועדת לצלמים חובבים ולמקצועיים. סביב המצודה, הבנויה על גבעה נישאה בגן לאומי מגדל צדק, יש תצפית היקפית אל מרחבי הטבע של מורדות השומרון ואל הנוף העירוני של גוש דן. בשעה שהאור מתחלף אט אט בחושך נחשפים מראות אחרים, שמזמנים השראה לצילום יצירתי ובזוויות צילום מיוחדות. פריטי האדריכלות שבמצודה נצבעים באור שקיעה או באור הפנסים וכל כותרת, קשת או משקוף יכולים להיות אובייקט צילום מרשים. אנחנו מציעים לכם את הטבע, הנוף והמורשת, ואתם מוזמנים להצטרף לסיור היכרות (כשעה) ואחריו, בקצב שלכם, תבחרו מה תלכוד עדשת המצלמה.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: בימי רביעי 13.7, 27.7, בשעות 18:00–21:00
הסיורים יצאו בשעות 18:00, 18:30, 19:30, 20:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

גן לאומי מגדל צדק
קרדיט: תומר עופרי


גן לאומי אפולוניה – חוויות עד שעת ערב מאוחרת

ראשון עד חמישי מבלים בערב באפולוניה – סיורים ופעילות לכל המשפחה
בחודש יולי, מיום ראשון עד יום חמישי, אנו מזמינים אתכם גם בשעות השקיעה הנעימות ליהנות מהעיר העתיקה, הנמצאת בצפון הרצליה. הגן הלאומי ייפתח בשעה 8:00 וייסגר בשעה 22:00 (כניסה אחרונה ב-20:00). נוסף על הבריזה, הנוף, השקיעה, השקט של הלילה והשביל המואר והמונגש אנו מזמינים אתכם להוסיף לטיול חוויה אחרת בכל יום, ולבנות מזכרת משפחתית משותפת. פעילויות למשפחה תתקיימנה בשעות 17:00–20:00 וגם סיורי שקיעה בשעות 18:30 ו-20:00.

מה בתוכנית:

יום א' "תעלומה בזמן בעקבות המטמון של אפולוניה" – משחק חווייתי לכל המשפחה וגם סיורי שקיעה בשעות 18:30 ו-20:00.

יום ב' "יום פקחים צעירים" – חוברת הפעלה לכל המשפחה (בעלות של 12 ₪. אפשר להדפיס בבית מראש את החוברת ללא תשלום מאתר רשות הטבע והגנים ולרכוש את התג בעלות 6 ₪ במרכז השירות למטייל). מדי חצי שעה יתקיימו טקסי התחייבות לפקחיות ולפקחים הצעירים (בשעות 17:30–20:00) ונוסף על כך יופיע נגן נֶבֶל ויתקיימו סיורי שקיעה בשעות 18:30 ו-20:00.

יום ג' "משהו מפעם" – על זכוכיות, מטבעות וראשי חיצים. בהשראת הממצאים שהתגלו בין העתיקות נערוך המחשות של מלאכות קדומות. תוכלו להתרשם מהכנת חרוזי זכוכית ומהכנת מטבעות במטבעה. בסיורים המודרכים תוכלו לשמוע כיצד מתחברות מלאכות אלו לממצאי אפולוניה שנמצאו באפולוניה. כמו כן יתקיימו סיורים בשעות  18:30 ו-20:00.

יום ד' "חידאפולוניה" – כתב חידה לכל המשפחה בשעות 17:30–20:00 וגם סיורי שקיעה בשעות 18:30 ו-20:00.

יום ה' פעילות חווייתית על חיי אבירים במבצר  עולם הגבירות בממלכה וטורניר פרשים היתולי בהשתתפות המבקרים האמיצים בשעות 17:30–20:00. נוסף על כך יתקיימו סיורי שקיעה בשעות 18:30 ו-20:00.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי אפולוניה
מתי: בימי ראשון עד חמישי בחודש יולי, בשעות 17:30–20:00
הגן פתוח מהבוקר עד 22:00, כניסה אחרונה לגן בשעה 20:00

בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. כניסה חינם למנויי מטמון.

גן לאומי אפולוניה
קרדיט: מנו גרינשפן


גן לאומי תל אשקלון – סודות תל אשקלון
משחק משימות מאתגר לכל המשפחה ברחבי הגן הלאומי
אתם מוזמנים לגן לאומי תל אשקלון לפעילות מיוחדת ולמשחק שיגלה לכם את סודותיה של העיר העתיקה. המשחק מורכב מחידות וממשימות מאתגרות מעולמות התוכן של חדרי הבריחה. תצטרכו לפתור בעיות, לפתוח מנעולים ותיבות, למשוך חבלים, למצוא הבדלים ולמשש חפצים, וזוהי רק טעימה. בערכת המשחק יש מפה, חידות ומפתחות ועליכם למצוא את התיבות ואת התשובות. משך המשחק כשעה וחצי.
את ערכת המשחק אפשר לקנות במחיר סמלי (15 ₪) במרכז השירות למטייל שבמרכז הגן. הערכה מתאימה לקבוצה של כ־5 משתתפים. בימי שבת וחג המשחק זמין רק בהזמנה מראש במערכת ההזמנות באתר רשות הטבע והגנים.
היכן: גן לאומי תל אשקלון
מתי: בכל יום בחודש יולי, בשעות 8:30–14:00. בימי שבת יש להזמין מראש במערכת ההזמנות.

בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. הכניסה חינם למנויי מטמון.

תל אשקלון
קרדיט: מנו גרינשפן

אתר עין חנִיה – לטייל עם המנהל
סיור מודרך למבוגרים מאחורי הקלעים עם מנהל האתר
רבים כבר גילו את אתר עין חניה אך לא כולם מכירים את סיפורו המיוחד של המקום. האתר, חלק מגן לאומי הרי יהודה – נחל רפאים, הוכרז כבר לפני שנים הודות לערכי הטבע הנוף והמורשת המיוחדים שבו. בסיור מיוחד עם מנהל האתר, שור ענתבי, תוכלו לשמוע על החי הצומח ועל מורשת האדם החומרית והרוחנית לאורך השנים וגם כיצד שומרים עליהם. עוד תוכלו לשמוע על תוכניות הפיתוח העתידות של האתר וזוהי הזדמנות לשאול את כל השאלות שרציתם ולא העזתם לשאול. הסיור ייפתח בתה צמחים לחימום האווירה. משך הסיור כ-90 דקות.
היכן: אתר עין חניה – מפגש במרכז השירות למטייל בכניסה לאתר.
מתי: ביום שישי 15.7, בשעה 9:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן