יום ירושלים: משרד התרבות יקצה 250 מליון ש"ח לחשיפת ירושלים הקדומה

"עֲשָׁ‏רָ‏ה קַ‏בִּין יוֹ‏פִי יָ‏רְדוּ‏ לְעוֹ‏לָ‏ם, תִּשְׁעָ‏ה – נָ‏טְלָ‏ה יְרוּ‏שָׁ‏לַ‏יִם וְאֶ‏חָ‏ד – כֹּ‏ל הָ‏עוֹ‏לָ‏ם כֻּלוֹ." בישיבת ממשלה חגיגית לציון יום ירושלים, הציגה השרה מירי רגב את תוכנית משרד התרבות והספורט לחשיפת ירושלים הקדומה. העלות המשוערת לתכנית: 250 מליון ש"ח

הבוקר, הציגה בישיבת הממשלה החגיגית לציון יום ירושלים, שרת התרבות והספורט מירי רגב את התכנית הלאומית לחשיפת ירושלים הקדומה של משרד התרבות והספורט ורשות העתיקות.

מדובר בתכנית שעלותה נעמדת כ-250 מליוני שקלים. הבוקר אושר השלב הראשון בביצוע התכנית לחשיפת ירושלים הקדומה – כשלטובת השלב הראשון מוקצים 47 מליון ש"ח.

מטרת התכנית: להביא להמשך חשיפה, מחקר ופיתוח של אתרי העתיקות בירושלים הקדומה וכך להעצים את ירושלים – כמוקד בין לאומי של דת, מורשת, תרבות ותיירות.

בהסבר המשרד לתכנית, לקראת ישיבת הממשלה, נאמר כי "חשיפת ירושלים הקדומה, הנה בעלת חשיבות ממדרגה ראשונה, במישור הדיפלומטי ויש לה ערך רב מאוד מבחינה תיירותית וכלכלית. תשעים אחוז מהתיירים המגיעים לישראל, מבקרים בירושלים ורבים מהם מגיעים כדי לעמוד מקרוב על שורשיה ההיסטוריים והדתיים."

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "אני שמחה שהצלחתי יחד עם ראש הממשלה וחבריי השרים לאשר תכנית לחשיפת ירושלים הקדומה. לראשונה מזה עשרות שנים שממשלת ישראל יוזמת חפירות אשר יחשפו את עתיקות ירושלים הקדומה ויביאו לידי ביטוי את ההיסטוריה של העם היהודי מלפני 3,000 שנים. אישור תכנית לחשיפת ירושלים ביום בו מציינים את יום שחרורה ואיחודה של ירושלים, היא בעיניי חשובה ביותר לזיקה של העם היהודי לירושלים – עיר דוד שהיתה ללב הפועם של העם היהודי ולארץ הזו ובכך גם תיחשף האמת ההיסטורית לעולם כולו".

רחבת הכותל המערבי, שריד המקדש, הבוקר. צילום: חדשות הכותל המערבי
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן