טיולים וסדנאות מיוחדות בגליל

קרדיט תמונה FREEPIK

הגליל מושך אליו מדי סוף שבוע ולמעשה גם בימות אמצע השבוע ישראלי רבים, המגיעים כדי לנוח ולחש את האנרגיות, להתארח בצימרים ובמלונות, לטייל במסלולים המרהיבים וליהנות מהאוויר הצלול. אכן, בגליל יש אינספור מסלולי טיול יפהפיים המתאימים לכולם – החל במיטיבי לכת ועד לבעלי מוגבלויות, העוברים בינות לנופים קסומים. בין לבין גם אפשר למצוא בגליל קשת רחבה של סדנאות המוצעות לכל הגילאים – החל בילדים ונוער ועוד למבוגרים.

חשוב לציין שכאשר מדברים על האזור שנקרא גליל מתכוונים לחבל ארץ נרחב, ולמעשה אפשר לומר שלכמה חבלי ארץ. הגליל העליון מתפרש על פני כל השטח שלמורדות הגולן ועמק החולה ומערבה משם לכיוון רכס הרי נפתלי ועד המירון. בשלב מסוים מערבה, אי שם באזור בית ג'אן, הגבעות מתחילות להנמיך בהדרגה עד לים התיכון – וחלק זה נקרא הגליל המערבי. בנוסף, ישנו הגליל התחתון המשתרע ממורדות הגליל העליון דרומה בגבעות נמוכות המגיעות עד לכנרת ולעמק יזרעאל.

קשת רחבה של סדנאות

חלק בלתי מבוטל מכלכלת הגליל מתבסס על תיירות ולפיכך ניתן להצטרף לקשת רחבה של סדנאות הפתוחות לכולם. כך למשל, ניתן להצטרף לסדנאות ליקוט ואיסוף צמחי בר מקומיים ולאחר מכן להכנת מטעמים מהם, אפשר להצטרף לסדנאות בישול בהנחיית שפים המתבססות על מוצרי הגליל. כמו כן, ישנן סדנאות שמעבירים אומני הגליל הרבים, ביניהן סדנאות פיסול בחימר, סדנאות הכנת ויטראז'ים, סדנאות מוזיקה והכנת כלי נגינה, וכמובן שקיימות גם סדנאות לגוף ולנפש כמו סדנת יוגה, מדיטציה ועוד.

מסלולי טיול ייחודיים

יש באזור הגליל המון מסלולי טיול מרהיבים, ובכל מקום בו תזרקו אבן תמצאו פינת חמד יפה. חלק מהמסלולים ניתנים להליכה ברגל, חלק על אופניים וחלקם על רכבים – למשל ג'יפים, טרקטורונים ורייזורים המוצעים בטיולים מודרכים, או עם הרכב הפרטי שלכם. דרך אגב, ישנה גם אפשרות ליציאה לטיול רכוב על סוסים, שיכולה גם לשלב ארוחה רומנטית, עצירות לקפה וכדומה. דוגמא טובה למסלול מרהיב ביופיו הוא נחל הגעתון, אותו ניתן לעשות גם ברגל או ברכב פרטי. המסלול עובר בין היתר באחוזת סורסוק המיוחדת ואם תיקחו מדריך תוכלו לשמוע סיפורים על מי שהתגורר בה בעבר. דוגמא נוספת היא טיול למבצר מונפורט המתחיל באוזר מצפה הילה, עם הליכה רגלית של כעשר דקות עד המבצר עצמו מהחניה. מדובר במבצר החולש על אגן נחל אכזיב וגם הוא צבר לאורך הדורות סיפורים רבים, אותם תוכלו לשמוע תוך כד תצפית מקסימה מהמרפסת שלו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן