חמש עובדות שלא ידעתם על הסדרה בית הקלפים

קרדיט תמונה PIXABAY

בית הקלפים, באנגלית House of Cards, היא סדרה אמריקאית מסוגת דרמה ופוליטיקה, ולמעשה מדובר בעיבוד מחדש של סדרה בריטית ששודרה בשנות ה-90 ב-BBC. הסדרה מבוססת על ספרו של מייקל דובס, היא זכתה לרייטינג גבוה ונחשבת לפופולרית מאוד.

בית הקלפים היא סדרת מופת שזיכתה את יוצריה ושחקניה בלא מעט פרסי אמי ופרסים נחשבים נוספים. לסדרה המצוינת יש 6 עונות סך הכל, כאשר בעונה השישית הוחלף הגיבור בגילומו של קווין ספייסי עקב האשמות נגדו על הטרדות מיניות. בכתבה זו נציג לפניכם חמש עובדות מעניינות שלבטח לא ידעתם על הסדרה הפופולרית.

הסדרה ששינתה את הרגלי הצפייה בבית

כיום כולנו התרגלנו לצפיית בינג' בסדרות האהובות עלינו, אך עד לפני מספר שנים נאלצנו להמתין שבוע שלם עד שחרור של פרק נוסף. בית הקלפים שינתה את הרגלי הצפייה שלנו מאחר והיא עלתה לרשת כעונה שלמה בבת אחת, דבר חדשני שלא היה מקובל בזמנו בערוצי הטלוויזיה השונים. אגב, גיבור הסדרה, קווין ספייסי, ששיחק בה במשך חמש עונות, טען בזמנו כי שחרור כל הפרקים של העונה הראשונה בבת אחת הוא העתיד בקרב הצופים, ואכן הוא צדק וכיום כולנו יכולים ליהנות מצפייה ברצף בסדרות הפופולריות והאהובות.

כדאי לדעת כי הסדרה הפכה לנצפית ביותר בשירותי הסטרימינג לאחר עלייתה, הן בארצות הברית והן במדינות רבות נוספות.

הסדרה פופולרית מאוד גם בסין

הסדרה עוסקת בתרבות הפוליטית האמריקאית והמערבית, לכן מפתיע לגלות כי בין הצופים האדוקים של בית הקלפים יש גם מיליוני סינים. תקופה ממושכת ניצבה הסדרה האמריקאית במקום הראשון בקרב הצופים בטלוויזיה גם בסין, עם זאת הסדרה משודרת בסין ברשת מקומית המקבילה לנטפליקס העולמית, ולא ברור האם הסינים אוהבים את הסדרה בגלל התוכן המוצג בה או בגלל הצורה הלא מחמיאה שבה מוצג בית הנבחרים האמריקאי.

קווין ספייסי גיבש את דמותו בסדרה בעזרת הפוליטיקאי קווין מקארתי

ידוע ששחקנים מקצועיים לומדים את התפקיד במשך זמן רב, לעיתים הם מצטרפים לדמות אמיתית כדי לאפיין את הדמות שעליהם לשחק. באחד מהראיונות שנערכו עם השחקן קווין ספייסי הוא סיפר כי הוא בחר להתלוות במשך תקופה מסוימת לפוליטיקאי האמריקאי קווין מקארתי, המכהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז ה-23 של קליפורניה.

קווין ספייסי בחר להתלוות לקווין מקארתי כדי לאפיין את הדמות שהוא שיחק בסדרה המקורית, ולדבריו מדובר בהתנסות מעניינת מאוד, והוא טען בראיון שהוא לא מקנא בפוליטיקאים של בית הנבחרים בגלל סדר יומם הלחוץ והעמוס.

קייט מארה (זואי ברנס) לא התחברה לדמותה בסדרה

קייט מארה נבחרה לגלם את דמותה של העיתונאית הצעירה זואי ברנס. קייט גילמה את דמותה של עיתונאית זוטרה בוושינגטון הרלד, היא טופחה כבת טיפוחיו של פרנק והפכה למאהבת שלו בסדרה, והיא סייעה לו להדליף ידיעות לתקשורת ולקדם את ענייניו. בעונה ה-2 היא נרצחה על ידי פרנק בתחנת המטרו של וושינגטון. בראיון שהתקיים איתה לאחרונה היא סיפרה כי  למרות שהיא שמחה לשחק בסדרה, ובעיקר לצדו של קווין ספייסי, היא לא ממש התחברה לדמות שלה בבית הקלפים, בעיקר לא לבחירותיה המוסריות.

השפעה על תפיסות הצופים בסדרה

לאור ההצלחה חסרת התקדים של בית הקלפים, חוקרים בדקו האם היא משפיעה על תפיסות הצופים. מחקר שהתפרסם בשנת 2018 גילה כי מעריצי הסדרה סבורים שאין צורך לעבוד קשה כדי להצליח ולהתקדם בחיים, והחוקרים טוענים כי העלילה משפיעה על הצופים ומשנה את תפיסות חייהם הנוגעות לתחומי ממשל, פוליטיקה ומדיניות ציבורית.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן