חגיגה של מוזיקה בסימפונט רעננה!

קרדיט תמונה FREEPIK

רבים מקרב חובבי המוזיקה הקלאסית בישראל, ובוודאי מי שמתגורר באזור רעננה, כבר שמע ואף מכיר היטב את סימפונט רעננה, אחד הקולות המרגשים בנוף המקומי. התזמורות הייחודית חוגגת השנה את שנתה ה- 31, ולאורך השנים שמה יצא למרחוק בזכות מופעים קסומים שבהם משתתפים אמנים מובילים, ביניהם קולות מוכרים וותיקים וביניהם אמנים צעירים ומבטיחים.

התזמורת אינה מסתפקת בהעלאת מופעים ופועלת רבות למען החינוך המוזיקלי בישראל, לטיפוח היצירה והמורשת של המוזיקה הקלאסית הישראלית והעברית, ומפגישה קהלים חדשים עם העולם המופלא הזה. ואולם, גולת הכותרת של הפעילות היא כמובן המופעים, ולמעשה סימפונט רעננה מעלה מדי שנה כשלוש מאות וחמישים קונצרטים בישראל ובחו"ל. חבריה משתתפים בפסטיבלים המקומיים החשובים ביותר ומוזמנים להופיע במדינות רבות בעולם. וכמובן, כמו בכל שנה גם בעונת 2022-2023 סימפונט רעננה מגישה תוכנית מופעים מרגשת בטוב טעם, שלכל אדם המעריך תרבות משובחת כדאי להכיר.

אילו מופעים מתוכננים בשנה הקרובה?

כדאי מאוד להיכנס לאתר של סימפונט רעננה על מנת להתרשם מהמופעים המתוכננים לשנה הקרובה. במאמר זה לא נוכל לסקור את כל המופעים, ולכן רק נביא טעימה מסוימת, המתחילה כבר בחודש אוקטובר הנוכחי. קונצרט פתיחת העונה של סימפונט יפגיש אתכם עם המנצחת קרן גרליצקי, שביחד גל הוכבר  בכלי ההקשה, הרקדנית רותם וייסמן ונתאי צרי על הכינור, יעלו את מופע הבכורה "קונטקט – יצירה לרקדנית ומתופף". מלבד היצירה הזו מאת קרן גרליצקי, התזמורת תבצע גם את סימפוניה מס' 5 במי מינור, אופ. 64 מאת צ'ייקובסקי, ואת קונצ'רטו לכינור מס' 1 ברה מז'ור, אופ. 19 מאת פרוקופייב.

לאחר מכן, בדצמבר יעלה המופע "דון ג'ובאני", אופרה בשתי מערכות בשיתוף האופרה הישראלית, עם המנצח דוד זבה ובבימוי שירית לי וייס, ביחד עם סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית, ובליווי כתוביות תרגום בעברית ובאנגלית. עוד מופע מעניין בדצמבר הינו "הפואט והמוזה", עם אסי מתתיאס בכינור, ויקטור סטניסלבסקי על הפסנתר, נגנים מובילים מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, כמו הדר כהן על הכינור, מתן נוסימוביץ' על הויולה וגל ניסקה בצ'לו. הם ינגנו את סן-סאנס – "המוזה והפואט" שלישיית פסנתר אופ. 132 (17'), חמישיית פסנתר במי במול מז’ור, אופ.44 (29') של שומאן, ואת שוסון – קונצ’רטו לכינור, פסנתר ורביעיית מיתרים ברה מינור, אופ.21 (39').

 

בחודש ינואר יעלה המופע "הוורד הלבן" עם גיל שוחט כמלחין, פסנתרן, מנחה, עורך ומנצל, קרן הדר שחקנית וסופרן ונהר אליעז על הצ'לו. בין היתר במופע ינוגנו: הפתיחה "קוריאולן" בדו מינור, אופ. 62 (9') מאת שוברט, קונצ'רטו לפסנתר מס' 24 בדו מינור, ק. 491 (30') מאת מוצרט, ועוד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן