הקרנה חגיגית של הסרט החדש על ראש ממשלת ישראל השישי מנחם בגין

הקרנה חגיגית של הסרט המהפך (UPHEAVAL) על חייו של מנחם בגין חתם את אירועי סימפוזיון בגין הראשון!

הקרנת הסרט החדש : המסע של מנחם בגין

בשבוע שעבר הוקרן באירוע חגיגי הסרט מהפך: המסע של מנחם בגין (UPHEAVAL) במרכז מורשת בגין. סרטו של הבמאי ג'ונתן גרובר. הוא הסרט התיעודי הראשון באנגלית על סיפור חייו יוצא הדופן של ראש ממשלת ישראל השישי, מנחם בגין.

האירוע החגיגי התקיים בהשתתפות ח"כ בני בגין ובני משפחת בגין. השר לשעבר דן מרידור. שופט בדימוס אליקים רובינשטיין. שופטת בדימוס מרים נאור ובן זוגה אריה נאור. הגברת אריאלה קוטלר. השגריר לשעבר רון דרמר. פרופסור גראלד שטיינברג. שרים לשעבר. שופטים לשעבר. ושגרירים מרחבי העולם.

אירוע זה חתם את אירועי סימפוזיון בגין הראשון בסימן 40 שנה להפצצת הכור בעיראק. הסימפוזיון כלל הרצאות בנושאים שונים הקשורים למנהיגותו של מנחם בגין בהקשרים היסטוריים ואקטואליים.

הרצי מקוב, ראש מרכז מורשת בגין אמר בדברי הפתיחה:

״אירוע הפצצת הכור בעיראק, שאנו מציינים השנה 40 שנה להתרחשותו. מהווה אחת ההחלטות המנהיגותיות החשובות של מנחם בגין כראש ממשלה. החלטה המזכירה לנו את חשיבות ההתייחסות לאיומים על בטחון העם היהודי והדאגה לביטחון המדינה״.

נשיא המדינה. מר ראובן (רובי) ריבלין. בירך את משתתפי הסימפוזיון ושיתף בדבריו:

״כשמבקשים ממני לתאר את תמצית מורשת בגין אני רואה בעיני רוחי מנהיג שארג יחדיו. בִּשְׁלֵמוּת. את היהודי. ואת הדמוקרטי. לוחם למען עמו. המוכן למנוע מלחמת אחים. גם אם דמו יישפך. לוחם למען השלום. להגנת מדינתו. וּלְשְׁלֵמוּת ארצו. לוחם למען החלשים שבחברה. אשר דוכאו ונרמסו. לוחם למען כבוד העם היהודי. שומר חומות ירושלים. דמוקרט. פרלמנטר. העומד על משמר הכנסת. על כבודה. על היותה הריבון – כִּנְצִיגַת העם. אופוזיציונר נצחי אשר בסבלנות אין קץ בונה אלטרנטיבה שלטונית. מנהיג המגן על בית המשפט וּבְלִי פקפוק אומר לחבריו הרבים גם בשעות לא נוחות: "יש שופטים בירושלים".

"אדם שהקשיב לקולו של העם ונתן לו להישמע. להשפיע. לנווט את מדינת ישראל. הדמוקרט שכבוד האדם, כל אדם, באשר הוא אדם. היה בנשמתו. אצל בגין היהודי והדמוקרטי. בדיבור אחד נאמרו. כזה היה האיש, כך פעל בימיו כמפקד האצ"ל, כך פעל כיושב ראש האופוזיציה וכך פעל כראש הממשלה.״ הוסיף ריבלין

במהלך האירוע הוענק מגן בגין למנהיגות לשרה פנינה תמנו-שטה על היותה סמל ומודל למנהיגות ועשייה יוצאת דופן למען מדינת ישראל והחברה הישראלית על כלל גווניה. ועל פועלה למען צדק ושוויון חברתי.

השרה תמנו-שטה התרגשה עם קבלת המגן ואמרה:

" בגין ידע כבר אז שהמשימה החשובה ביותר היא לא רק לבנות מדינה חזקה. אלא גם חברה חזקה. מגובשת ומאוחדת. צוואתי ההיסטורית לחבר בין מרכיבי החברה הישראלית והאומה היהודית. זוהי גם שליחותי כנבחרת ציבור".

תמנו-שטה המשיכה ואמרה:

"אני עומדת כאן כחברה גאה בממשלת ישראל. הפועלת להמשיך את מורשתו של מנחם בגין לאחדות העם. להמשך עידוד העלייה. למלחמה בגזענות. ולמען אוכלוסיות מוחלשות ומודרות".

מנחם בגין
צילום: מרכז מורשת בגין
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן