הסטודנטיות מהמסלול לאמנות במכללת תלפיות מתכתבות עם נשות התנ"ך

במעמד ראש עיריית חולון וראשי המכללה נפתחה תערוכת הסיום של בוגרות המסלול לאמנות במכללת תלפיות. כל סטודנטית בחרה דמות מקראית וניסתה ליצור קשר איתה באמצעות האמנות. 

תערוכת הסיום של המסלול לאמנות נפתחה במעמד ראש עיריית חולון וראשי המכללה

עבודתה של הסטודנטית רונית אייזן שור פותחת ב"משפט שדה" בעקבות "מעשה דינה" ביתם של יעקב ולאה. אור-חן דבח עסקה בחיפצון של למך משושלת קין לשתי נשותיו עדה וצילה ומורן חסון מתחברת לעיסוק של רחל אימנו בחיילים שבויים ומלחמות.

התערוכה שנפתחה ביום רביעי האחרון במעמד ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראש המכללה, בנימין בהגון, מנכ"ל המכללה הראל יצחקי, ראש המסלול לאמנות, ד"ר מתי פישר ומכובדים נוספים מציגה  עיסוק יצירתי וחדשני ביהדות. תחת הכותרת "נשים מתכתבות" ובהנחייה של האוצרות דר' דליהרות הלפרין וקולט זיו.

התערוכה הינה פרי עבודתן של הסטודנטיות במסלול לאמנות במכללת תלפיות לחינוך בחולון שהתכתבו עם נשים בתנ"ך באמצעות האמנות.

כל סטודנטית בחרה דמות מקראית וניסתה ליצור קשר איתה באמצעות האמנות. מלאכת הכתיבה. שהיא באופן מסורתי מלאכה גברית של כתיבת החוק והעובדות. מקבלת בתערוכה פן אמנותי ונשי המעצים את הסטודנטיות.

העבודות בהן נעשה שימוש בקליגרפיה (כתיבת סופרים מהודרת של הכתב העברי), שואבות כוח ממעשיהן של גיבורות המקרא או מדגישות מוטיבים של תפילה והתגברות על צרה. במונחים היסטוריים, הרעיון כי נשים יכולות לכתוב ובאמצעות הכתיבה ליצור להן מקום בשיח הקולקטיבי. הינו רעיון חדשני והסטודנטיות מצאו תקדימים למקום זה בטקסטים מסורתיים של היהדות.

כך למשל יצרה סטודנטית בשם רונית אייזן-שור קופסא תלת-ממדית, מעין תאטרון שדה. המעמיד מחדש של משפט דינה ודורש מהצופה לשפוט את תוצאות חייה של דינה. העמדה זו מתכתבת עם נושא כאוב ועכשווי של הצורך של נשים להתמודד עם שיפוט עוין גם כאשר הן קורבנות של תקיפה.

אור-חן דבח עוסקת בשתי נשותיו של למך – עדה וצילה. מסופר על נשים אלו ששימשו את למך למטרות שונות. בפיצול הקיים במדרש בין שתי פונקציות אלו מהדהדת גם דילמה מודרנית של חיפצון נשים הכובשת כותרות בחיי היום יום המודרניים.

ראש המסלול ד"ר מתי פישר ברך את הסטודנטיות המסיימות: "השילוב בעבודות בין מסורת ובין חדשנות, ובין פן אמוני ופן יצירתי, מהווה הצלחה משמעותית עבור הסטודנטיות בהיבט האמנותי ובהתפתחותן האישית והמקצועית ומבוססת על הרציונל של המסלול לאמנות במכללת תלפיות".

תערוכה של המסלול לאמנות
עבודתה של נועה בן סעדון חנה במסלול לאמנות במכללת תלפיות צילום דוברות המכללה

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן