הנוסעת הכפולה – טיפים לנשים בהריון לפני נסיעה לחו"ל

נשים בהיריון רבות לא מוכנות להישאר בבית עם העובר שהן נושאות בבטנן, ובוחרות לקחת אותו עימן לטיולים מסביב לעולם. נסיעה לחו"ל כאישה בהריון יכולה להיות חוויה מעשירה, מעצימה, ולתת אנרגיות ואוויר לנשימה החשובים ביותר במהלך תקופת ההיריון ולקראת הלידה. לצד היתרונות, טיסה בהיריון מחייבת היערכות מוקדמת, אשר כוללת תכנון נכון של הטיול, הכנות מרובות מראש, וניסיון למזער את הסיכונים.

מה כדאי להכין מראש לקראת הטיסה?

נשים בהיריון הבוחרות לטוס, מאפשרות לעצמן ליהנות מחופשה מפנקת, ונמנעות מלהתייחס אל ההיריון שלהן כאל מעמסה. למרות שטיול מחוץ לגבולות המדינה הוא מהנה ומאוורר מבחינה נפשית, אישה בהיריון חייבת להתייחס אליו ברצינות, ולעשות את ההכנות הנדרשות כך שהסיכון לה ולעובר יהיה מינימלי. אחד הדברים הראשונים שיש לעשות לפני הטיסה, הוא להתייעץ עם רופא הנשים שלך. כדי לעשות ביטוח נסיעות, עלייך להבטיח לחברות הביטוח שההיריון שלך אינו היריון בסיכון, ושלא חווית לידה מוקדמת או צירים מוקדמים בעבר. הסיבה לכך היא שלידת פג בחו"ל גוררת תשלומים משמעותיים לבתי החולים, מעבר לעוגמת הנפש ליולדת. בדרך כלל, אישה ללא גורמי סיכון, תוכל לבטח את עצמה עד סוף החודש השמיני, כאשר היריון תאומים מאפשר ביטוח לזמן קצר יותר בגלל הסיכון המוגבר ללידה מוקדמת. חשוב בכל מקרה להכין תיק ייעודי, המכיל את כל הציוד הדרוש לך מבחינה בריאותית, כולל תרופות אשר רשם לך הרופא, ואביזרים שונים להפחתת כאבי גב ולטיפול בבצקות ברגליים.

תכנון הטיול

מעבר להכנת הציוד הנדרש מראש וחתימה על ביטוח נסיעות ייעודי, חשוב מאוד שהטיול עצמו יתאים לאישה בהיריון. כל אישה חווה את ההיריון שלה בצורה שונה, ולכן יתאימו לה פעילויות שונות. ישנן נשים אשר ההליכה עצמה מאתגרת עבורן, ועבורן טיול אשר עיקרו נסיעות בנופים מדהימים, או בילוי רגוע על חוף הים יתאים יותר. נשים אחרות יעדיפו לצאת מהשגרה עד כמה שאפשר, לשטוף את העיניים בחלונות ראווה ולאכול מאכלי גורמה במסעדות יוקרה, ועבורן טיול עירוני יתאים יותר, מה גם שהוא מאפשר קרבה מקסימלית אל מוסדות רפואה מודרניים. כדאי מאוד גם לדאוג שלפעילויות השונות תמיד יתלווה אלייך לפחות משתתף אחד בטיול, בין אם חברה או בן משפחה, שיוכלו לעזור לך במידת הצורך.

איך כדאי להתנהג במהלך הטיסה עצמה?

אחת מההשפעות הפיזיולוגיות של היריון היא שינוי בזרימת הדם בגוף. הרחם ההולך וגדל מפעיל לחץ על הווריד הנבוב התחתון, וגורם להאטה בהחזר הדם מהוורידים בגוף אל הלב. כתוצאה מכך, הדם אשר אינו זז, עלול להתקרש וליצור סתימות של ממש. בשגרה, מדובר בתופעה אשר כמעט אינה מתרחשת בשל תנועות מרובות של השרירים והגוף, אשר דוחפות את הדם קדימה. עם זאת, במהלך טיסה ארוכה, בה התנוחה היא סטטית לאורך זמן, הסיכון גדול. לכן, כאשר בוחרים את כרטיסי המטוס ואת מקומות הישיבה, רצוי לבחור כיסא אשר ממוקם דווקא במעבר. כך, תהיה לך אפשרות לקום ממושב הכיסא, למתוח את הרגליים היטב, וכמובן גם להגיע בקלות לשירותים בעת הצורך.

הכנת המטיילים האחרים בנוגע לתרחישים אפשריים

אחד הדברים החיוניים ביותר במהלך טיול לאישה בהיריון, הוא התמיכה מהמשתתפים האחרים. למרות שהסיכון אינו גבוה לרוב, עצם הידיעה שהאנשים מסביב מודעים ויכולים לעזור בשעת הצורך מרגיעה, ומאפשרת ליהנות מהטיול. כדאי מאוד לבחור משתתף או משתתפת בטיול, ולבקש מהם בשעת חירום לקחת אחריות על הילדים האחרים במידה ויש. בנוסף, יש לדאוג שתהיה מודעות לבתי חולים קרובים באזור, ואפילו לקבוע את נקודות הציון שלהם בתוכנת הניווט שלכם, כך שכל אדם יוכל להוביל אותך אליהם במהירות.

 

נשים בהריון
נשים בהריון צילום pixbay

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן