ההר הצהוב "חואנגשאן" בסין

"כשתחזור מחמשת ההרים הקדושים לא תרצה לראות אף הר, אך כשתחזור מההר הצהוב לא תרצה לראות אף הר קדוש." זהו המשפט המפורסם ביותר בסין לתיאור של ההר הצהוב – או בסינית – "חואנגשאן". זהו אחד ההרים הידועים והחשובים ביותר בסין.

הסינים מדברים כל הזמן על היופי העוצמתי שלו שלפי דבריהם נלקח מתוך ציור סיני קלאסי. כל אוהב טבע לא יוכל להתעלם מיופיו הייחודי של ההר הצהוב – מצוקי אבן לבנים גדולים ואינסופיים מוקפים מסביבם בים של עננים סמיכים מהם ניתן להבחין בעצי מחטים שנראים כאילו הם תלויים מהאוויר.

 

צילום: unsplash

מה עומד מאחורי ההר הצהוב?

ההר הצהוב חבוי בפינה הדרומית של אזור לא מפורסם הקרוי בשם "אנחווי". הוא נמצא במרחק קטן של נסיעה בערך כשעה משנגחאי והוא נקרא על שמה של אחת מהדמויות בעלת החשיבות הגדולה ביותר במיתולוגיה הסינית – הקיסר הצהוב. אגדה אחת מספרת שהקיסר עלה מן ההר הצהוב ישירות לגן עדן ואגדה אחרת גורסת כי הוא נהג להכין על ההר טבליות ייחודיות לחיי נצח. הקיסר הצהוב ידוע כדמות מיתולוגית בלבד והוא נחשב לאבי העם הסיני. השיוך של ההר לקיסר ניתן לו בזמן מאוחר יחסית ולפני כן, היו משתמשים בו כדי לדבר על "לי באי" – משורר מפורסם. שמו של ההר שונה סופית רק בשנת 747 לספירה ושינוי השם גרם לשינוי במעמדו של ההר והפך אותו לאחד ההרים החשובים ביותר בסין.

טיול מאורגן לסין יפגיש  אתכם עם ההר הצהוב ויציג בפניכם הדר ויופי שלא ניתן לראות במקום אחר. ההר הצהוב הוא אחד הפלאים של הטבע והנוף ממנו הוא בלתי ניתן לתיאור, אין ספק שבמקרה זה אין טוב ממראה עיניים.

הדרך אל ההר אינה קלה אך שווה כל רגע

ההר הצהוב בהחלט מייצג את אחד הנופים היפים ביותר בסין, אבל ככזה, הוא גם דורש השקעה גדולה מאד מהמטיילים. הטיול אליו הוא חוויה לא קלה בכלל. למרות שקיימים שני רכבלים שחוסכים חלק גדול מההליכה, גם לאחר השימוש בהם ישאירו בכל זאת מספר שעות לא מבוטל של טיפוס תלול וקשה, כשגודל המדרגות נע בין גדול מדי לקטן מדי. לפי חלק מהטענות והסברות על הר זה, כמות המדרגות מגיעה למספר לא ייאמן של כשישם אלף מדרגות. בנוסף המסע אל ההר אינו זול.

הצעת מסלול

העלייה הקשה מסתיימת בתחנה העליונה של הרכבל המזרחי, הנקראת גם תחנת רכס האווז הלבן.

את הזמן הנותר עד שתרד השמש, כדאי להעביר בין נקודות התצפית השונות בפסגה, ומומלץ לזכור למצוא נקודה טובה הצופה לכיוון מערב, כדי לראות בה את השקיעה. שתי הנקודות המומלצות הן: פסגת הענן האדום ופביליון פיזור העננים. מומלץ לקום מוקדם בבוקר למחרת ולראות את הזריחה שזכתה לכינוי – "הזריחה המבורכת" – שם שמתאר את יופיה הנדיר של השמש כשהיא מופיעה בין הפסגות. לנקודה הטובה ביותר לצפייה בזריחה קוראים "קוף האבן הצופה בים" והשם מתאר את ים העננים המתגלה בין פסגות ההרים של הרכס הצהוב. אנחנו ממליצים לעשות כל מאמץ אפשרי לצפות בזריחה, שכן הנוף יעתיק את נשמתכם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן