האומנים ששינו את פני המוסיקה הישראלית

קרדיט תמונה FREEPIK

חוקרים ומבקרי מוזיקה ישראלית, אוהבים להציג את שנת 1967 כשנת המפנה. זו השנה בה המוזיקה הישראלית החלה להשתנות, אז יצא לאור האלבום (היחיד) של "החלונות הגבוהים", עם אריק איינשטיין, שמוליק קראוס וג'ודי כץ. זה היה אלבום רוק שהושפע מארה"ב ואנגליה שלמעשה שיחרר את המוזיקה הישראלית מהשפעות רוסיות ארוכות טווח.

לאחר מכן, במהלך שנות השבעים והשמונים, שורה של אמנים מפורסמים שאותם נזכיר בהמשך שינו את פני המוסיקה הישראלית והביאו אותה למה שאנחנו מכירים היום. למעשה, אמנים צעירים רבים כיום, מכל הז'אנרים, גדלו למעשה על אותם אמנים, הושפעו וקיבלו השראה לא רק במוזיקה אלא גם בהרבה מובנים אחרים.

חלק מאותם אמנים נחשבים לתופעות על זמניות שעדיין זוכים לפופולאריות רבה כיום.

אילו אמנים שינו את פני המוזיקה הישראלית?

אריק איינשטיין – אין ספק שמדובר בגדול אמני ישראל בכל הזמנים והאיש שהשפיע יותר מכולם על המוזיקה הישראלית. בין אם זה בכתיבה, בין אם זה בשירה, בסגנון ובכל היבט אחר. אחת מהגדולות וההשפעות הגדולות של אריק על המוזיקה הישראלית באה לידי ביטוי בעובדה שהוא עבד עם אמנים רבים ולא פעם חשף אותם לעולם ונתן להם במה.

שלום חנוך – אחד האמנים איתם עבד אריק במשך שנים רבות, שלימים הפך להיות אחד האמנים המשפיעים ביותר בישראל. זה בא לידי ביטוי בטקסטים הייחודיים שהוא כתב, בלחנים שהוא יצר, בסגנון ההופעות ובאמירה החברתית והאישית שהוא דאג להעביר בכל יצירה.

שלמה ארצי – מדובר באחד מהאמנים המדוברים והמזוהים ביותר במוסיקה הישראלית שגם כיום מצליח לגעת ולהשפיע על אנשים רבים, בכל שכבות גיל. החל משנות השבעים עד היום השפעתו ניכרת, בין היתר בזכות הטקסטים האישיים, המעבר משירה של "אנחנו" לשירה של "אני" וכן ההופעות הייחודיות שלו.

אם יצא מזלכם והצלחתם להשיג כרטיסים להופעות של שלמה ארצי (זאת מאחר והוא המקביל לעומר אדם בכל הקשור למכירת כרטיסים בקצב שיא בעת הנוכחית), תיווכחו לדעת שהוא עושה שיתופי פעולה עם אמנים שונים בז'אנרים שונים של מוסיקה. עובדה זו לצד השפעותיו המוסיקליות, תורמות להיותו עדיין פופולארי כל כך. בצורה זו הוא מצליח להישמר בתודעה של כל אחד ואחת מאיתנו לאורך זמן.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן