גבעת שמואל: ראש העיר בשעת סיפור מרגשת לילדי כיתות א

גבעת שמואל: ראש העיר ברודני בשעת סיפור מרגשת לתלמידי כיתות א' בעיר, מתוך הספר "אחי מיוחד", העוסק בעולמם של האחים והאחיות של ילדים עם צרכים מיוחדים

להיות תלמיד בכיתה א' זה תמיד מרגש, אולם השבוע ההתרגשות הייתה כפולה. תלמידי כיתות א' בבית הספר יגאל אלון  התרגשו לפגוש השבוע את ראש העיר יוסי ברודני, שהגיע לבית הספר יחד עם מנהלת אגף החינוך אתי דהן, למפגש סיפור משותף עם הספר "אחי מיוחד", שכתב עמיעד טאוב ויצא לאור בימים אלו במהדורה שלישית.

ראש העיר יוסי ברודני בשעת סיפור לילדי כיתה א. צילום דוברות העירייה

הספר נכתב על ידי עמיעד טאוב, איש תקשורת והמשנה לראש עיריית מודיעין.  טאוב משמש גם כיו"ר עמותת אופק ומחזיק תיק השירותים החברתיים בעיר בהתנדבות. הספר עוסק בהתמודדות ובאתגרים של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים ומציג 12 סיפורים שונים של התמודדויות עם לקויות ומוגבלויות שונות. לאחרונה השיק טאוב יחד עם ואשת התקשורת והיוצרת הדוקומנטרית, טליה פלד קינן מערוץ 13 ערב בנושא עולמם של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים הכולל את הקרנת הסרט שיצרה העיתונאית פלד קינן על עולמם של אחים לילדים מיוחדים, את ”מאחורי הקלעים של ספר הילדים ”אחי מיוחד” שחיבר טאוב וכן פאנל בהשתתפות היוצרים ומתן כלים להתמודדות שלך משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.

הביקור בבית הספר יגאל אלון התקיים במסגרת סבב מפגשים של ראש העיר יוסי ברודני, בכל כיתות א' בעיר בשבועיים הראשונים לפתיחת שנת הלימודים – מפגשים שהפכו למסורת בעיר, במסגרתם מתכנסים התלמידים הצעירים לשעת סיפור מפי ראש העיר מתוך ספר שנבחר על ידי מנהלת אגף החינוך בעיר.

טאוב בערב אחים מיוחדים בלוד.

בתום המפגש המהנה קיבלו התלמידים את הספר כשי מהעירייה עם דף הקדשה מנוקד, כיאה לתלמידי כיתות א'. ראש העיר שוחח עם התלמידים החדשים ושמע מהם על ההתאקלמות בכיתה א'. התלמידים סיפרו ושיתפו על החוויות החדשות, על סדר היום שהשתנה, על מה כייף בבית הספר וכמובן על חופשת החגים הצפויה.

בתום השיחה הקריא ראש העיר לתלמידים את הספר "אחי מיוחד", העוסק בעולמם של האחים והאחיות של ילדים עם צרכים מיוחדים. הילדים הקשיבו בהתפעלות רבה ונחשפו לעולמן המיוחד של ילדים עם מגבוליות שונות כשיעור לחיים בקבלת האחר והשונה.

אשתקד פרסם נשיא המדינה, ראובן ריבלין כי בחר בספר ”אחי מיוחד” כספר משפיע במסגרת שבוע הספר העברי: ”יש ספרים שנהנים לקרוא גם בפעם השלישית והרביעית, ספרים שפשוט חייבים לחזור אליהם שוב ושוב. לרגל שבוע הספר, הנה המלצה נוספת על עוד ספר שכזה, הספר “אחי מיוחד”, שמספק הצצה לעולמם של אחים ואחיות לילדים עם צרכים מיוחדים”. כתב נשיא המדינה.

ראש העיר יוסי ברודני סיכם ואמר: "חשוב שכל ילד וילדה ילמדו וידעו ששונות אינה דבר שלילי, אלא חלק ממציאות חיינו. הספר והספורים המרגשים שבו, יכולים להשפיע על התלמידים – כבר מגיל צעיר, ולסייע להם להבין את החשיבות בקבלת השונה והאחר ולהבין כי בכל ילד כזה, טמונים כוחות מיוחדים ועולם קסום שבו המסוגלות מנצחת כל מגבלה".

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן