ביקורת ספר:קסם אישי מאת עמיעד טאוב

ספר ילדים חדש, "קסם אישי" מאת עמיעד טאוב מצטרף לספר אחי "אחי מיוחד" העוסק גם הוא באתגרים חברתיים של ילדים ומנגיש את עולמם לילדים המתקשים לראות את הטובה בעצמם. הספר מקדם את הז'אנר החדש והחשוב של ספרים חברתיים לילדים. ביקורת ספר מאת דנה ברגיל.

חדש על המדף:קסם אישי

"קסם אישי" הינו ספר ילדים חדש, המתאר את עולמם של ילדים המתמודדים אל מול אתגרים שהוצבו להם במהלך חייהם. וכל זאת מזווית הראיה של הילדים. זאת במטרה להמחיש כיצד החברה מתקשה לקבל את השונה. ולועגת לעיתים רבות על מגרעות של האחר.

הספר מחולק לפרקים. אשר כל פרק מתאר אתגר שונה איתו מתמודד הילד או הילדה. ומציג את היתרונות הרבים שהילד לעיתים לא מצליח בהכרח לראות על עצמו. הספר למעשה מציג "מראה" המשקפת בעיקר את הדברים הטובים שלו.

מלבד אהבה עצמית, הספר משקף בחלק מהפרקים בצורה עקיפה (האנשה על בובות) כיצד הגזענות באה לידי ביטוי בחברה  ומעודד את המחשבה כי כולנו בסופו של דבר בני אדם, ללא הבדל דת, גזע ומין.

היתרון הגדול של ספר הילדים "קסם אישי" הוא ההטמעה בתודעה עוד מהגיל הצעיר, כי גם בן אדם עם מוגבלות, אתגרים או לקויות מסוימות שלא בחר בהן הינו בן אדם שווה עם רגשות. ועד כמה גדול כוחן של המילים.

למעשה המדובר בז'אנר חדש של ספרים חברתיים המיועדים לילדים ונועדו לשנות את המציאות החברתית שלנו.

קסם אישי- לעודד אמונה עצמית אצל ילדים

מלבד העובדה שהוא מעודד אהבה וקבלה עצמית. הספר גם מקדם את הגישה שאין דבר כזה "אני לא יכול". ואם תתאמץ מספיק, אתה תצליח. ובגדול.

בכריכה של הספר בחר המחבר לשבץ את המשפט ""הרגע שבו אתה מפקפק ביכולת שלך לעוף. הוא הרגע בו אתה מאבד לנצח את היכולת לעשות את זה" (מתוך הספר פיטר פן מאת ג'יימס מתיו ברי)  כלומר, אם תפקפק בעצמך וביכולות שלך, באמת תאבד את היכולת לעשות דברים מופלאים שלא האמנת שאתה מסוגל.

את הספר איירה תהילה גולדברג וערכו המשוררת חלי טל שלם והסופרת ד"ר רחל אברהם איתן.

ניתן לרכוש את הספר במחיר השקה של 50 ש"ח בלבד במקום 68 ש"ח באתר הספרים החברתיים של עמיעד טאוב www.mves.co.il

המחבר:

 

עמיעד טאוב הוא מנכ"ל עט תקשורת". משנה לראש  עיריית מודיעין מכבים רעות. ויו"ר עמותת "אופק חזרה לחיים". זהו ספרו השלישי המגיע לאחר הספרים: 'מזימה' ו"אחי מיוחד" שזכה בהמלצת נשיא המדינה ועוסק בעולמם של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים.

קסם אישי
קסם אישי מאת עמיעד טאוב צילום עט תקשורת
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן