איפור בטוח לפורים- כתבה חובה לשמירה על עור הפנים

איפור הוא נושא רגיש. נכון, כולנו אוהבות להתאפר ולמקסם את פוטנציאל היופי שלנו עד הסוף, למחוק כל פגם ולצבוע כל חלק בגוון האידיאלי עבורו, אך האם אנחנו באמת מודעות להשלכות הפוטנציאליו של הפעולה האהובה והיומיומית הזו?

איפור לפורים. צילום coopervision

לקראת חג הפורים, שכבר הוסיף לרשימת הסממנים המרכזיים שלו את האיפור הגרנדיוזי, ריכזנו עבורכם את טעויות האיפור שהן מעשה בל יעשה. אז רגע לפני שאנו מפזרות נצנצים בלי הכרה ומורחות על הפנים שלנו את כל גווני הקשת , שווה לכן  (ולכם! ) להציץ בכתבה הזו.

אסור להקל ראש בענייני הניקיון

מברשות העיניים שלנו הן ככל הנראה הכלי השמיש ביותר במגירות האיפור שלנו, במיוחד באיפור מאסיבי להשלמת הלוק הסופי של התחפושת. על כן, הן עשויות להפוך בין רגע לבית חם לשלל חיידקים ופטריות. חובה להקפיד לנקות אותן באופן יסודי ותדיר , אחרת יתווספו למגירה כמה וכמה תושבים חדשים, קטנים וממש ממש בלתי רצויים.

לבדוק את התווית

חשוב מאוד לא לרכוש מוצרים ללא אישור משרד הבריאות. לבעלי רגישויות מומלץ גם לחפש את התווית היפואלרגני. יחד עם זאת, היו זהירות גם במוצרים מהסוג הזה, שכן אפילו הרכיבים הטבעיים ביותר יכולים לעורר תגובה אצל מי שיש לה רגישות.

אסור לנסות שני מוצרים חדשים או יותר בבת אחת

 בהקשר לסעיף הקודם, חשוב שתשימו לב שכשקונים מספר מוצרים קוסמטיים חדשים  – חובה להתנסות בכל פעם במוצר חדש אחד בלבד , בדיוק מתוך המטרה לשלול רגישות ולדעת איזה מוצר בטוח לשימוש עבורכן ומאילו כדאי להימנע. לפני שפורים מגיע, נסו בהדרגה כל סוג נצנצים או אודם צבעוני בנפרד, כדי לא להיתקל בהפתעות לא נעימות ביום החג.

אסור בתכלית האיסור: לאחסן במקום לא מתאים

מסתבר שגם בעניין אחסון האיפור, בחירה לא נכונה עלולה להיות קריטית. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ממליץ לאחסן את איפור העיניים על כל סוגיו השונים במקום שבו הטמפרטורה תהיה נמוכה מ- 29 מעלות. אחסון מוצרים בטמפרטורה הגבוהה מזו, עלול לקצר את חיי המדף ולפגוע במוצר, ובנו, המתאפרות/ים.

אסור בתכלית האיסור: לזלזל בתוקף המוצר

בדיוק כמו שלא נאכל גבינה ש"תם זמנה" , לא נשתמש באיפור שפג תוקפו. בין אם מדובר בצלליות, במסקרה או בעיפרון לעיניים – רובנו נוטים לזרוק את האריזות שעל גביהן מודפס תאריך התפוגה כך שאנחנו מאבדות את המעקב ולא יודעת עד מתי נוכל להשתמש בהם. כדי להימנע מזיהום פוטנציאלי, מומלץ לסגל הרגל ולרשום את התוקף על גבי המוצר עצמו, כך שהמידע הזה תמיד יהיה בהישג ידינו.

חשוב! אם המסקרה התייבשה וכבר אינה מתאימה לשימוש, אל תנסו להפיח בה רוח חיים עם מים.

אסור בתכלית האיסור: להתאפר בסדר הלא נכון

הסעיף הזה מתייחס לאיפור העיניים, החלק הרגיש ביותר שאנו מאפרים. "כאשר מתחילים להתאפר, חלק מן השמנים או פיסות האיפור יכולים להכתים את העדשה או להיתקע מאחוריה. "רצוי לשטוף את הידיים, לשים עדשות מגע ורק לאחר מכן להתחיל איפור כצעד סופי. יש לנקוט משנה זהירות כדי למנוע מריחת העדשה במהלך התהליך", מרחיבה אורטל סבג, אופטימטריסטית ומנהלת חטיבת המחקרים של חברת עדשות המגע הבינלאומית COOPERVISION.

אסור ללכת לישון לפני שהסרנו את האיפור – יש להוריד את עדשות המגע ולנקות אותן על פי ההנחיות

 חגיגת החג נגמרה, והגיע הזמן להיפרד מהאיפור. האיפור שאתם מורחים חייב לרדת בשעת השינה. סבון רגיל ומים לא יכולים לעשות את העבודה – במיוחד כשמדובר במסקרה. "כאשר המסקרה מתייבשת, היא נוקשה ויכולה לגרום לריסים להישבר, ואף להוביל למחלות בעפעפיים או בקרנית ולחוסר קבלה של עדשות המגע בעיניים בעת הרכבתן" מרחיבה סבג. הקפידו על ניקוי יסודי של הפנים לפני השינה כולל שימוש בחומרים מסירי איפור שנועדו בדיוק לכך.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן