איזה ציוד צריך למנגל

אין ספק שהמנגל הוא חלק מהוויה והתרבות בישראל, ורבים מאיתנו אוהבים לארח בחצר ובגינה, או לצאת בסופי שבוע והחגים עם המנגל לחיק הטבע. יחד עם זאת, לא לכולנו יש את הציוד הטוב ביותר או אפילו הבסיסי שנחוץ למנגל, מה שגורם להתעסקות יתר, למאמץ ואף לתוצאות קולינריות פחות טובות משניתן היה להשיג. אז אם גם אתם רוצים לבנות את מערך הציוד למנגל שלכם באופן נכון, כדאי שתקראו את השורות הבאות.

על מה אתם צולים?

לאורך שנים רבות התרגלנו לצלות על גריל הפחמים, עם הטעמים המיוחדים שלו, הנפנוף הבלתי נגמר, החום והעשן, הניחוחות שנדבקים אל החולצה, חומרי ההדלקה והפחם השחור שנמרח על הידיים. עם כל הקסם שיש אולי במנגלים כאלו, כדאי שתדעו שהמגמה הברורה היא לעבור למנגל על גז. מדובר במנגל יותר בטיחותי, יותר נוח לתפעול, עם שליטה מדויקת בגובה הלהבות, בלי נפנופים ובלי לכלוכים מיותרים, שרבים מחובבי המנגל בוחרים בו.

אז אם טרם עברתם למנגל על גז, הגיע הזמן לבדוק את הכיוון, ואם כבר עברתם – כדאי לדעת שיש חברות שמספקות בלונים ייעודיים ובטוחים, קומפקטיים וקלים לניוד ושימוש, עם כל הציוד הנלווה שצריך כמו ווסת, צינורות וכדומה.

איזה ציוד צריך למנגל
איזה ציוד צריך למנגל? צילום: FREEPIK

הציוד שעושה את ההבדל

כל מנגליסט יגיד לכם שיש הבדל גדול בין מנגל שמצויד היטב עם כלים ייעודיים, לבין פתרונות יצירתיים ואקראיים שצריך להמציא בכל פעם מחדש. לכן, ההמלצה היא ליצור סט כלים עבור המנגל, שיהיה קבוע וילווה אתכם לאורך זמן. ציוד למנגל כולל בין היתר מברשת דו ראשית ואיכותית, חזקה במיוחד, בעלת שני ראשי ניקוי עשויים מסיבי נירוסטה. מדובר בסיבים חזקים וארוכים המאפשרים לנקות רשתות גריל ביעילות, ומכיוון שמדובר בנירוסטה הן גם לא מחלידות.

כמו כן, כדאי שיהיה לכם מזלג ברביקיו גדול ואיכותי לבשר, אותו תוכלו לנעוץ בנתחים בזמן הפריסה כך שתהיה הכי קלה ונולה שאפשר. תנו עדיפות לסכין עם ידית אחיזה ארוכה ונוחה לשימוש, רצוי כזו העשויה מפוליווד – חומר דמוי עץ עמיד למים שאינו צובר בקטריות או נשחק כמו ידיות מעץ, לכן גם תוכלו לשטוף אותו בכיור או במדיח בלי בעיה. לצד המזלג, רצוי שיהיה גם מלקחיים מנירוסטה איכותית המאפשרים צלייה בטוחה, בישול והגשה של בשרים, עופות, ירקות ודגים, רק שימו לב שיש להן ידיות נוחות לשימוש.

דרך אגב, ניתן לקנות סט כלים למנגל שכבר כולל את המלקחיים והמזלג, ולצידם סינר, כפפה מבודדת, הופכן, פלפלייה ומלחייה. ולבסוף, למי שרוצה לשדרג את המנגל שלו באמת, כדאי לבדוק מתקנים לצלייה שניתן להכין עליהם נתחי עוף, עוף צלוי וירקות, דגים, בשרים ועוד. מדובר במתקנים בעלי בסיס מרובע שמשמשים למעשה בתור ווק להקפצת מזון, וגם יש להם כוסית מובנית להוספת נוזלים כמו יין, בירה או מרינדה.

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן