אחרי רחוב סומסום ופרפר נחמד: דתיה בן דור בתערוכת צילומים לדור החדש

היוצרת, שעומדת מאחורי כתיבת השירים והתכניות שנכנסו ללבבותיהם של ילדי ישראל בעשרות השנים האחרונות, נחשפה לנפלאות המצלמה ובאמצעותה החליטה להמשיך לספר את הסיפורים בצורה קצת אחרת. אחרי סיפורים, קלטות ילדים ואינספור פרסים, דתיה בן דור סוגרת את חופשת הקיץ בתערוכה על שפת האגם בהשראת הפארק הלאומי ברמת גן.

את היצירות המופלאות של דתיה בן דור, כל ילד מכיר. היא הגתה את המושג "שטוז" (שטות בחרוז) כתבה ויצרה את השירים, קלטות הילדים ותכניות הטלוויזיה, עליהם גדלו דורות רבים. הקלאסיקות הבלתי נשכחות, כוללות עשרות תסריטים ל"מה פתאום?", ל"פרפר נחמד" ול"ציפיטפוט", 50 ספרים, 8 מחזות  ו-6 קלטות, המפורסמת שבהן  – "מחסן השטוזים של דתיה".

כעת המשוררת האגדית יצרה תערוכה שתיערך בסיום החופש הגדול ותספר את הסיפורים שהיא כל כך אוהבת בדרך חדשה – באמצעות תמונות.  , בן דור תקיים בגלריית פרג' לאומנות, תערוכה חדשה בשם "אגם". סדרת הצילומים שהיא תציג, תיצור פסיפס של הפארק הלאומי של רמת גן, מסביב לגדות האגם.

תמונה מתוך תערוכת אגם. צילום – דתיה בן דור (17)

כל תמונה בתערוכה מספרת סיפור והחיבור של כולן יחד, מהווה מרקם עלילתי שמעביר את רוחו של מיקרוקוסמוס אוטופי בו מתקיים שוויון מלא בין כל היצורים החיים עלי אדמות, בני אדם ובעלי חיים. השלום, השלווה, הנחמה והיופי, עוטפים את המיקרוקוסמוס של דתיה, שפעם נוספת בראה עולם בו היא אוהבת לחיות.

״לפני פחות משנה" מספרת בן דור, "התחלתי לפסוע בנתיבי עולם הצילום. עד מהרה נשבתה נפשי בקסם המצלמה, ולארגז כלי היצירה שלי נוסף כלי חדש ומרתק שפתח לי אשנב חדש אל העולם ובעיקר אל עצמי".  במהלך לימודי הצילום, בן דור השתמשה במצלמה במטרה להאדיר את הדברים הקטנים ולקדש את היופי בדברים הפשוטים. היא צילמה בחצר ביתה אובייקטים כמו ציפורים ופרחים, ולאורך השעות והימים עקבה אחרי הסיפורים שמביא עמו כל חלק ביממה. כאשר מר פרג', הצלם המיתולוגי, הבחין בתמונות שצילמה, נולד הרעיון לתערוכה הראשונה של בן דור "שערי שמיים", אשר הוצגה ברחבי הארץ וכעת מגיעה התערוכה החדשה שלה.

תערוכת "אגם" תפתח בתאריך 29.8.2019  ותוצג עד 25.10.19 בגלריית פרג' לאמנות, דיזנגוף 195, תל אביב

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן